Zakup akcji Polskich Linii Lotniczych LOT rozważa trzech inwestorów - informują media. Nie ma wśród nich typowanej wcześniej niemieckiej Lufthansy. Największe szanse ma holenderski KLM.
_ Dziennik Gazeta Prawna _ dowiedział się, że na pierwsze wezwanie do udziału w prywatyzacji PLL LOT odpowiedziało dwóch inwestorów finansowych oraz międzynarodowe linie lotnicze.
Eksperci nie mają wątpliwości, że chodzi o grupę Air France - KLM, czyli głównego konkurenta Niemców z Lufthansy, która dzięki połączeniu sił z LOT-em mogłaby jeszcze umocnić pozycję.
Specjaliści rynku lotniczego uważają, że alians z francusko-holenderskim partnerem byłby korzystny dla LOT-u i pasażerów. Amsterdam i Paryż to dwa wielkie porty przesiadkowe, które otworzyłyby nam drogę na połączenia afrykańskie, azjatyckie i południowoamerykańskie, czyli wszystkie te, którymi od dawna interesuje się LOT.
Część z nich LOT mógłby obsługiwać z Warszawy zwłaszcza, że prawdopodobnie pod koniec 2011 roku otrzyma w końcu nowe boeingi 787 dreamliner.