Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

PKP PLK zaplanowały inwestycje na lata 2014-2020

0
Podziel się:

Obecnie kolejarze mają spory problem z wykorzystaniem pieniędzy unijnych. Z około 20 mld euro, jakie mają do wydania w latach 2017-13 rozdysponowali to tej pory około 60 proc.

PKP PLK zaplanowały inwestycje na lata 2014-2020
(pkp.pl)

Jak powiedział wiceprezes spółki Andrzej Pawłowski, wśród inwestycji z budżetu Unii będą m.in. remonty linii towarowych. Kolejarze na razie nie ujawniają, o które inwestycje dokładnie chodzi. Lista jest przygotowana i mam nadzieję, że wkrótce zobaczy światło dzienne - wyjaśnił Pawłowski.

Wskazał, że spółka chce uniknąć błędów, jakie popełniła przy realizowaniu inwestycji współfinansowanych z budżetu na lata 2007-13 i wyremontować więcej linii, po których jeżdżą pociągi towarowe. _ - Większy nacisk położony będzie na ruch towarowy, bo do tej pory koncentrowaliśmy się na ruchu pasażerskim. Natomiast ruch towarowy, który przynosi spółce dość duże przychody był traktowany trochę po macoszemu _ - powiedział.

Kolejowi przewoźnicy towarowi wielokrotnie w ostatnich latach narzekali, że stan polskich torów należy do najgorszych w Europie, choć opłaty za korzystanie z nich są jedne z najwyższych. Średnia prędkość pociągu towarowego w Polsce to niewiele ponad 20 km/godz.

Pawłowski poinformował, że kolejarze raczej nie planują sięgania po unijne pieniądze na budowę nowych linii. _ W planie nie ma niestety nowych linii kolejowych o dużym znaczeniu _ - powiedział. Wskazał, że na liście uwzględniono natomiast inwestycje oddzielający kolejowy ruch aglomeracyjny od dalekobieżnego. Odseparowanie pociągów miejskich od międzywojewódzkich znacznie usprawniłoby ruch kolejowy w miastach. Wyjaśnił, że takie inwestycje miałyby zostać zrealizowane np. w Warszawie czy w Katowicach.

_ - To są inwestycje, na które ja osobiście kładę duży nacisk. Przyszłością kolei jest z pewnością rozwój ruchu aglomeracyjnego i transportu intermodalnego. I takie inwestycje się na liście znajdują. Także te związane z liniami dojazdowymi do portów morskich w Gdańsku i Szczecinie _ - powiedział wiceprezes.

Zapowiedział, że w latach 2014-2020 kolejarze chcą także doprowadzić do końca te remonty linii, które rozpoczęto w latach 2007-2013. Chodzi m.in. o połączenia do Szczecina i na Litwę, linię Katowice-Zebrzydowice, czy tzw. Nadodrzankę, czyli linię kolejową Wrocław-Szczecin.

Kolejarze pracują także nad usprawnieniem realizacji inwestycji związanych z liniami kolejowymi. Chodzi o to, by zdążyli wykorzystać pieniądze, które Bruksela przyzna im z przyszłego budżetu wieloletniego. Obecnie kolejarze mają spory problem z wykorzystaniem pieniędzy unijnych. Z około 20 mld euro, jakie mają do wydania w latach 2017-13 rozdysponowali to tej pory około 60 proc. _ Wyciągamy wnioski z tej perspektywy i raczej bym się nie bał o to, że nie wykorzystamy tych środków, które otrzymamy w przyszłej perspektywie _ - podsumował Pawłowski.

Czytaj więcej w Money.pl
Ruch kolejowy utrudniony. Będą opóźnienia Drugi tor zostanie udrożniony, gdy uda się usunąć z niego uszkodzony pociąg. Jeżeli okaże się, że lokomotywa złamała obydwa pantografy, pociąg trzeba będzie odholować.
PKP PLK gotowe na remont torów do Balic Spółka chce jak najszybciej podpisać umowę z włoską firmą Astaldi S.p.A., która wygrała przetarg na modernizację połączenia kolejowego z Krakowa do lotniska Kraków-Balice.
PKP szuka oszczędności. Kupować najtaniej Spółka informuje, że na najnowszych zakupach zaoszczędziła niemal 4 miliony złotych.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)