Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Po telewizję internetową do operatorów telekomunikacyjnych

Operatorzy telekomunikacyjni i dostawcy usług internetowych cieszą się obecnie największym zaufaniem pod względem jakości i niezawodności.

Podziel się
Dodaj komentarz

*Operatorzy telekomunikacyjni i dostawcy usług internetowych cieszą się obecnie największym zaufaniem pod względem jakości i niezawodności. Jednakże popyt na niestandardowe usługi telewizyjne wkrótce spowoduje powstanie silnej konkurencji w postaci portali internetowych i dostawców treści. *

Przeprowadzone w Europie na zlecenie firmy Juniper Networks badania wykazały, że konsumenci pragnący zakupić usługę telewizji internetowej (IPTV) częściej wybierają tradycyjnych operatorów telekomunikacyjnych i dostawców usług internetowych (ISP), niż portale internetowe lub dostawców treści.

Wyniki badania sugerują, że konsumenci największą wagę przykładają do jakości, niezawodności i bezpieczeństwa łączy szerokopasmowych. Badanie przeprowadzono na grupie konsumentów w wieku od 18. do przeszło 65. lat z Francji, Niemiec i ze Zjednoczonego Królestwa. Respondenci przedkładali uznane marki operatorów telekomunikacyjnych nad innych potencjalnych dostawców telewizji internetowej, gdyż to właśnie operatorzy mogą ich zdaniem zapewnić najwyższą jakość usług.

_ Wprowadzanie usług telewizji internetowej będzie w coraz większym stopniu kształtowane zapotrzebowaniem na spersonalizowane usługi, w których użytkownik może tworzyć własne układy i pakiety programów korzystając z treści dostępnych na żądanie. _ Takie prognozy mogą oznaczać, że "tradycyjni" dostawcy usług w Zjednoczonym Królestwie, Francji i Niemczech mają niewiele czasu na wprowadzenie telewizji internetowej do swojej oferty i zapewnienie sobie stabilnej bazy abonentów, zanim do walki włączy się konkurencja.

"Ludzie są przyzwyczajeni do tego, że świadczone obecnie usługi telewizyjne są wysoce niezawodne. Dlatego też w centrum zainteresowania każdego dostawcy usługi telewizji internetowej, który chce zdobyć znaczną liczbę abonentów, muszą znaleźć się jakość, niezawodność i bezpieczeństwo. Po zapewnieniu solidnych, inteligentnych platform technologicznych dostawcy będą musieli szybko skupić się na personalizacji usług i kwestiach związanych z marką, gdyż to te właśnie czynniki będą się liczyć w ostatecznym rozrachunku," powiedział Richard Brandon, Vice-president of Worldwide Field Marketing w firmie Juniper Networks.

_ Dominujący operatorzy telekomunikacyjni (tacy jak British Telecom, Deutsche Telekom czy France Telecom) cieszą się największym zaufaniem pod względem usług telewizji internetowej. _ Na drugim miejscu wśród dostawców telewizji internetowej znajdują się dostawcy usług internetowych. Operatorzy dominujący cieszą się szczególnie silną pozycją w Niemczech i Zjednoczonym Królestwie (odpowiednio 62,5% i 48,5% konsumentów w pierwszej kolejności wybrałoby właśnie ich). To na tych rynkach walka o udział w rynku telewizji internetowej będzie najbardziej zażarta, ponieważ te kraje cechuje również największa liczba abonentów telewizji kablowej i satelitarnej.

Z kolei we Francji, w której jest największy odsetek osób aktualnie korzystających z usług telewizji internetowej (3,5%), konsumenci najbardziej ufali dostawcom usług internetowych. Jest to spowodowane większą konkurencją na rynku telekomunikacyjnym, na którym jest obecnych wielu dostawców usług internetowych, z powodzeniem rywalizujących o konsumentów usług szerokopasmowych.

_ Połowa respondentów (48%) uznała bezpieczeństwo za dość istotną kwestię w przypadku korzystania z usług telewizyjnych za pośrednictwem łącz szerokopasmowych. _W Zjednoczonym Królestwie, Niemczech i we Francji usługi szerokopasmowe wciąż borykają się z wizerunkiem podatnych na przestoje i naruszenia bezpieczeństwa w porównaniu do tradycyjnych usług nadawczych.

Jednakże zdaniem firmy Juniper Networks tendencja ta daje silnym operatorom telekomunikacyjnym i dostawcom usług internetowych szansę na przekonanie ich obecnych abonentów do przejścia na usługi telewizji internetowej, zanim dostawcy treści zaczną energicznie walczyć o ten rynek.

*Pozostałe wyniki przeprowadzonego badania: *

_ Krajobraz konkurencji: _ Aktualnie rynek usług telewizyjnych w Zjednoczonym Królestwie i Niemczech jest zdominowany przez dostawców usług telewizji kablowej i satelitarnej. Przeszło połowa wszystkich respondentów przyznała się do korzystania z usługi telewizji kablowej (28,2%) lub satelitarnej (34%) jako głównej usługi telewizyjnej. Francja odbiega od pozostałych dwóch krajów pod tym względem. Jej rynek telewizyjny wciąż jest zdominowany przez nadawców analogowej telewizji naziemnej (44,8%).

_ Koniec ze skakaniem po kanałach: _ Gdy zapytano konsumentów o to, co by chcieli zmienić w swojej usłudze telewizyjnej, większość odpowiedziała, że chciałaby móc tworzyć własne spersonalizowane kanały złożone z treści dostępnych na żądanie (54,7%). Najrzadziej wskazywano na możliwość oglądania telewizji w dowolnym miejscu, na laptopie lub w telefonie komórkowym (26,8%), jednakże warto zaznaczyć, że możliwość ta cieszyła się znacznie większym zainteresowaniem ludzi młodych (18-24 lata), niż w pozostałych badanych grupach wiekowych (45%).

_ Dzisiejsze zwyczaje konsumentów w odniesieniu do treści internetowych: _ Najbardziej popularną postacią internetowych treści wideo są obecnie treści tworzone przez użytkowników (UGC - User Generated Content) - 47% wszystkich respondentów powiedziała, że pobierała treści UGC, nieco tylko wyprzedzając osoby pobierające głównie aktualne wiadomości (46%). Najrzadziej oglądane są aktualnie relacje sportowe (13%) oraz filmy (28%). We Francji najczęściej pobierane były wideoklipy (53%).

Tagi: telewizja internetowa, business news, manager
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz