Notowania

Przejdź na
kryzys w polsce
08.03.2013 21:50

Porty w Szczecinie i w Świnoujściu nie czują kryzysu. Inwestują

Zysk netto w 2012 osiągnął poziom 32 mln zł, czyli prawie o 14 mln zł więcej niż w roku 2011.

Podziel się
Dodaj komentarz
(anaulin/CC/Flickr)

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA nie odczuł spowolnienia gospodarczego, a porty mają w ostatnich latach dobre wyniki - powiedział prezes ZMPSiŚ Jarosław Siergiej. Wyniki przełożą się na rozwój portów, a spółka realizuje 5 inwestycji - dodał._ _

_ Ubiegły rok i poprzedzający go charakteryzowały się najwyższymi wynikami przeładunkowymi od roku 1984. Rok ubiegły zakończyliśmy obrotami na poziomie zbliżonym do rekordowego. W obu portach przeładowano w 2012 r. prawie 21,3 mln ton ładunków _ - powiedział Siergiej.

Podkreślił, że również wyniki finansowe ZMPSiŚ SA są bardzo dobre. Zysk netto w 2012 osiągnął poziom 32 mln zł, czyli prawie o 14 mln zł więcej niż w roku 2011. _ Jest to dobra wiadomość, bo wyniki finansowe przełożą się na rozwój obu portów. Tylko w najbliższych latach inwestycje, które będziemy rozpoczynać lub kontynuować, pochłoną łącznie blisko 500 mln zł. A to oznacza, że jesteśmy jednym z największych inwestorów w regionie _ - zaznaczył prezes.

Jak wylicza, spółka realizuje pięć dużych inwestycji. W końcowej fazie jest inwestycja związana z budową terminalu LNG w porcie zewnętrznym w Świnoujściu, o łącznej wartości ponad 165 mln zł. Do 2014 przebudowanych zostanie ponad 30 km torów i 8 km dróg w portach. Wartość inwestycji związanej z przebudową infrastruktury drogowej to 57,5 mln zł, a infrastruktury kolejowej - odpowiednio 74 mln zł. Trwa także rozbudowa nabrzeża w rejonie obsługi towarów zbożowych w szczecińskim porcie, o wartości prawie 35 mln zł. W Świnoujściu rozbudowana zostanie południowa część portu. To zadanie o łącznej wartości prawie 98,6 mln zł, wiąże się z budową nowego stanowiska promowego na terminalu promowym w Świnoujściu.

Jak podkreśla Siergiej, wszystkie inwestycje portowe ZMPSiŚ podejmuje, by poprawiać konkurencyjność portów w Szczecinie i Świnoujściu. Aby zwiększać szanse rozwoju portów, współdziała też z operatorami portowymi i swoimi kontrahentami.

_ Współpracujemy ze spółkami przeładunkowymi, konsultujemy potrzeby inwestycyjne i remontowe. Podejmujemy także wspólne przedsięwzięcia inwestycyjne, jak np. w przypadku inwestycji związanej z powstaniem terminalu kontenerowego w Szczecinie, gdzie wybudowaliśmy niezbędną infrastrukturę portową, a operator terminalu, firma DB Port Szczecin kontynuuje inwestycję dostosowującą tę infrastrukturę do potrzeb funkcjonowania terminalu _ - wyjaśnia prezes.

ZMPSiŚ w 2012 r. zakończył współpracę z firmą Bunge przy uruchomieniu w Świnoujściu terminalu do obsługi produktów rolno-spożywczych, a w Szczecinie z KGHM Metraco SA przy terminalu do obsługi kwasu siarkowego.

Inne wspólne przedsięwzięcia to m.in. inwestycja realizowana przez Bulk Cargo Port Szczecin, związana z rozbudową infrastruktury portowej na nabrzeżu Górnośląskim, czy prowadzona przez Cronimet sp. z o.o. inwestycja mającą na celu uruchomienie w szczecińskim porcie terminalu dla metali kolorowych.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. jest spółką akcyjną z większościowym udziałem Skarbu Państwa. Zarządza dwoma portami - w Szczecinie i Świnoujściu. Porty w Szczecinie i Świnoujściu tworzą uniwersalny, a zarazem jeden z największych kompleksów portowych na Bałtyku, położony u ujścia Odry. W porcie w Świnoujściu znajduje się przede wszystkim terminal dla suchych ładunków masowych oraz terminal promowy obsługujący połączenia ze Skandynawią. Port w Szczecinie obsługuje zarówno ładunki drobnicowe - w tym kontenery, wyroby hutnicze i ładunki wielkogabarytowe, jak również ładunki masowe - suche i płynne. Oba porty oferują także usługi przeładunkowo-składowe towarów rolno-spożywczych.

Czytaj więcej w Money.pl
Zagraniczne firmy chcą tu przeładowywać gaz Skandynawskie firmy chcą tankować statki napędzane LNG i przeładowywać gaz w terminalu w Świnoujściu.
Kapitan nie zauważył nabrzeża? Duże szkody Żaden z kilkudziesięciu pasażerów nie odniósł obrażeń.
Ewakuują noworodki ze szpitala. Jest awaria Awaria objęła trzy kliniki: ginekologii i położnictwa, patologii noworodków oraz ginekologii onkologicznej.
Tagi: kryzys w polsce, port, business news, strategie firm, kraj, manager, strategie, zarządzanie, marketing i zarządzanie, case study, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, gospodarka polska, z rynku
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz