Notowania

Producenci telewizorów w depresji

Słabe wyniki ze sprzedaży telewizorów i umacniający się jen osłabiają perspektywy koncernów.

Podziel się
Dodaj komentarz
(ronen/iStockphoto)

Słabe wyniki ze sprzedaży telewizorów i umacniający się jen. Osłabia to perspektywy japońskich koncernów elektronicznych.

Mimo dobrych wyników osiąganych ze sprzedaży komputerów i gier komputerowych prognozy koncernu Sony na przyszłość nie są zbyt optymistyczne. Dla sektora telewizorów - głównego filaru najsłynniejszego japońskiego producenta elektroniki - nadchodzą ciężkie czasy. Zbyt duża konkurencja, zbyt niskie ceny.

Koncern Sony nie jest osamotniony ze swoim pesymizmem. W ubiegłym tygodniu japońskie koncerny elektroniczne przedstawiły swoje wyniki za pierwsze półrocze roku fiskalnego. Ani bilans pierwszych sześciu miesięcy, ani perspektywy dla całego roku gospodarczego nie wyglądają zbyt optymistycznie. Wprawdzie wszystkie inne sektory, poza sprzedażą telewizorów, odnotowały zaskakująco dobre wyniki, jednak samo to nie wystarczy.

Problemem japońskich koncernów jest koreański Samsung i drogi jen, który podraża eksport i pomniejsza zyski ze sprzedaży za granicą. Konkurencyjny Samsung wplątał Japończyków w bezlitosną walkę cenową. Odbija się to na popycie, co najboleśniej odczuł Sharp. Mimo dobrych wyników w pierwszym półroczu i zysku operacyjnego w wysokości 43,5 mld jenów (387 mln euro) producent telewizorów _ Aquos _ obniżył swoją prognozę zysków o 40 procent.

Sharp generuje połowę swojego obrotu za granicą. Sony, największy japoński eksporter elektroniki użytkowej, zwiększył swoją roczną prognozę zysków o 17 procent - jednak wspiera się ona wyłącznie na dobrej sprzedaży komputerów i gier komputerowych oraz redukcji kosztów przy produkcji PlayStation3. Dochód netto koncern określił na 70 mld jenów wobec prognozowanych 60 miliardów.

Mimo rekordowych zysków w trzecim kwartale powodów do zadowolenia nie ma także Samsung. Rynek pamięci komputerowych jest nasycony, a w sektorze telewizorów dojdzie do kolejnej walki cenowej jeszcze przed Bożym Narodzeniem.

Podobnie widzą sytuację menadżerowie Panasonica, chociaż dzięki dobrym wynikom ze sprzedaży urządzeń AGD i wprowadzonym oszczędnościom producent telewizorów Viera odnotował zysk netto w wysokości 31 mld jenów (w roku ubiegłym 6,1 mld). Zysk przedsiębiorstwa wzrósł o 74 procent.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/49/t75825.jpg ) ] (http://manager.money.pl/ludzie/wywiady/artykul/szef;sony;pictures;bedzie;ofensywa;3d,255,0,656895.html) Szef Sony Pictures: Będzie ofensywa 3D W kinach pojawią się nowe filmy, a firma uruchomi specjalny kanał telewizyjny.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/113/t22129.jpg ) ] (http://manager.money.pl/styl/gadzety/artykul/sony;sprzedaje;telewizor;z;wyszukiwarka;google,237,0,691693.html) Sony sprzedaje telewizor z wyszukiwarką Google Na razie wypuści na rynek tylko próbną partię. Chce zbadać popyt na ten produkt.
Tagi: kryzys ekonomiczny, sony, business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, gospodarka światowa
Źródło:
Handelsblatt
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz