Notowania

media w polsce
08.10.2013 21:24

"Przekrój" sprzedany. Za 7 milionów złotych kupił go fotograf

Tomasz Niewiadomski kupił ogół praw autorskich związanych z wydawaniem tygodnika.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/Radek Pietruszka)
Tak wygląda ostatnia okładka <i>Przekroju</i></br> wydanego przez Gremi Media

Grupa Gremi sprzedała dziś tygodnik _ Przekrój _ za 7 milionów złotych fotografowi Tomaszowi Niewiadomskiemu - poinformował rzecznik Gremi Eryk Kłopotowski.

Niewiadomski kupił ogół praw autorskich związanych z wydawaniem tygodnika Przekrój: znaki towarowe, autorskie prawa majątkowe utworów publikowanych w czasopiśmie, domeny internetowe, tytuły prasowe i egzemplarze archiwalne.

Tygodnik miała przejąć 1 października powołana w tym celu fundacja Przekrój. Spółka Gremi Media wycofała się jednak z tego pomysłu, informując, że kupnem marki _ Przekrój _ zainteresowany jest inny wydawca.

W zeszły poniedziałek ukazał się ostatni numer _ Przekroju _ opublikowany przez Gremi. Dotychczasowy zespół redakcyjny, który otrzymał wypowiedzenia umów, pożegnał się z czytelnikami. Rysownik Marek Raczkowski w wywiadzie dla pisma uśmiercił swojego bohatera Stanisława z Łodzi. Słynny autor _ Przekroju _ przeniósł się do portalu gazeta.pl. W pierwszej serii rysunków narysował sam siebie. Na rysunkach pytany o to, gdzie będzie teraz rysować, Raczkowski odpowiada: _ Tam, gdzie zawsze... W domu _.

Tygodnik _ Przekrój _ ukazywał się w Krakowie od 1945 r. Twórcą pisma i jego redaktorem naczelnym był przez 24 lata dziennikarz i malarz Marian Eile. Z _ Przekrojem _ współpracowali m.in.: Maria Dąbrowska, Jarosław Iwaszkiewicz, Jan Brzechwa, Kazimierz Wyka, Sławomir Mrożek, Jerzy Waldorff, Konstanty Ildefons Gałczyński i Jan Błoński. W połowie lat 70. tygodnik osiągał rekordowe nakłady ponad 700 tys. egzemplarzy.

W 2002 r., po zakupie tytułu przez szwajcarski koncern Edipresse Polska, redakcja została przeniesiona do Warszawy. W 2009 r. pismo kupił krakowski przedsiębiorca Grzegorz Hajdarowicz. Dwa lata później redakcję przeniesiono z powrotem do Krakowa. Pismo miało charakter społeczno-kulturalny. Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy za czerwiec tego roku sprzedaż tygodnika wynosiła 17 889 egzemplarzy, a rozpowszechnianie płatne razem - 23 229.

Czytaj więcej w Money.pl

Tagi: media w polsce, business news, wiadomości, wiadmomości, kraj, gospodarka, manager, najważniejsze, gospodarka polska, pap
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz