Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
wytwórnia
02.07.2008 06:27

Przemysł muzyczny odbija się od dna

Firmy fonograficzne zarabiają nie tylko na sprzedaży płyt CD i l plików mp3.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/ITAR TASS)

Brytyjskie wytwórnie muzyczne coraz więcej zarabiają na innych formach działalności niż sprzedaż płyt CD i legalnych plików mp3.

Licencjonowanie piosenek, sprzedaż tzw. merchandise'u - czyli m.in. koszulek i gadżetów związanych z wykonawcami - oraz organizacja tras koncertowych pozwoliły firmom fonograficznym zwiększyć zyski o 13,8 proc. do 122 mln funtów w 2007 roku.

Nie zmienia to jednak faktu, że sprzedaż płyt i plików wciąż zapewnia lwią część dochodów wytwórni. W ubiegłym roku firmy sprzedały za pośrednictwem sklepów i sieci muzykę za 1,4 mld funtów.

Wpływ internetu na wyniki branży jest coraz bardziej znaczący. Pliki cyfrowe stanowiły 85 proc. sprzedaży wszystkich singli, które znalazły się w Top 20 angielskiej listy przebojów. Od 2004 r. wytwórni sprzedały ponad 200 mln plików.

Zdaniem branżowej organizacji BPI firmy fonograficzne będą zarabiać coraz więcej za sprawa m.in. sprzedaży praw do utworów m.in. na potrzeby filmów, gier czy reklam. Coraz więcej możliwości zarobku przynosi też organizowanie tras koncertowych.

Tagi: wytwórnia, business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz