Miesięczne wyniki sprzedaży właściciela sieci sprzedaży obuwia CCC nadal rosną w imponującym tempie. Skonsolidowane przychody wyniosły 193,2 mln zł we wrześniu i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego o 11,2 proc.
Wyniki września to już co prawda nie tak wysoki wzrost jak jeszcze w pierwszej połowie roku, kiedy spółka miesiąc w miesiąc chwaliła się dynamiką ponad 20-procentową, ale 193 mln zł sprzedaży we wrześniu to dużo wyżej niż w sierpniu (152 mln zł) i lipcu (161 mln zł). W porównaniu z poprzednim rokiem to też bardzo dobre dane i wzrost 11,2 proc. jest zbliżony do wyniku lipca (+11,9 proc.).
Przychody za okres styczeń-wrzesień wyniosły 1 551,4 mln zł i były wyższe o 16,7 proc. w skali roku.
Sama sprzedaż detaliczna wykazuje nieco niższy przyrost procentowy. "Przychody ze sprzedaży detalicznej za wrzesień wyniosły 178,6 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego o 9,4 proc., narastająco za okres styczeń-wrzesień wyniosły 1 470,5 mln zł i były wyższe o 15,8 proc. w stosunku do roku 2014 r." - czytamy w komunikacie.
Swoje wyniki sprzedaży ogłosiło też LPP, operator sieci Reserved. Spółka odnotowała spadek sprzedaży. Malejąca dynamika w obu firmach wskazuje na spowolnienie zakupów Polaków w ostatnich miesiącach.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Skonsolidowane przychody w 2014 r. przekroczyły 2 mld zł.