Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Katarzyna Ogórek
|

Przyszłość e-reklamy należy do wyszukiwarek

0
Podziel się:

Obecnie wartość całego polskiego rynku reklamy w internecie szacuje się na 743 mln złotych.

Przyszłość e-reklamy należy do wyszukiwarek
(PAP/EPA)

Związek Pracodawców Branży Internetowej (IAB) opublikował raport podsumowujący rynek internetowy w Polsce.

Realne sumy krążące w wirtualnej sieci są coraz większe. Jak oszacowano w zeszłym roku na reklamę w sieci wydano 743 mln złotych. Ta wartość, dyskwalifikująca reklamę radiową, ma wciąż rosnąć.

Internet uzyskał bowiem 8,7 proc. udziału w całym rynku reklamowym w Polsce, podczas gdy radio zaledwie 8,2 procent.

Eksperci, którzy pracowali nad raportem twierdzą, że już wkrótce dotychczasowy lider - reklama graficzna, która teraz obejmuje 42,4 proc. rynku, ustąpi miejsca promocji w wyszukiwarkach. To tam reklamodawcy ulokują najpotężniejsze budżety.

Najważniejszymi, a jednocześnie najdynamiczniejszymi, sektorami reklamowymi są - co nie jest żadnym zaskoczeniem - media i rozrywka (35 proc.), telekomunikacja (14,3 proc.) oraz usługi finansowe (13,7 proc.). Najmniej w reklamę w sieci inwestuje sektor żywności.

Raport w całości pobrać można po wypełnieniu formularza na stronie IAB.

internet
business news
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)