Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
google
17.04.2008 10:46

Reklamy tracą, Google zyskuje

Internauci coraz mniej klikają w reklamy Google. Nie ma to jednak wpływu na dochody firmy. Jak to możliwe?

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/EPA)

Marzec był trzecim z rzędu miesiącem, w którym zauważono znaczne spowolnienie tempa przyrostu kliknięć w reklamy Google.

W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku liczba płatnych kliknięć zwiększyła się tylko o 2,7 procent. W całym pierwszym kwartale takich kliknięć było jedynie o 1,8 proc. więcej, niż w pierwszych trzech miesiącach ubiegłego roku. Wyraźnie widać gwałtownie spadające tempo zwiększania się liczby kliknięć.

Jeszcze w trzecim kwartale 2007 na reklamy kliknięto o 48 proc. więcej razy, niż w trzecim kwartale roku 2006. W czwartym kwartale zanotowano zaledwie 25-procentowy wzrost.

Okazuje się jednak, że niesatysfakcjonujące statystyki nie wpłyną negatywnie na finanse firmy.

Gdy firma comScore poinformowała po raz pierwszy o tak znacznym spowolnieniu - dane dotyczyły stycznia bieżącego roku - giełda zareagowała 10-procentowym spadkiem wartości akcji Google'a. Sytuacja ustabilizowała się jednak, gdy zarówno Google jak i comScore poinformowały, że spadek spowodowany jest... ulepszeniem technologii Google'a.

Firma wprowadziła pewne mechanizmy, które powodują, że użytkownicy rzadziej klikają przypadkiem na reklamę. Stąd spadek liczby kliknięć. Jednak, jak twierdzi Google, nowe mechanizmy powodują, że wzrasta liczba celowych kliknięć, co przełoży się na zyski reklamodawców.

Specjaliści zauważają, że dzięki temu sama reklama w Google'u stanie się bardziej wartościowa i reklamodawcy zapłacą więcej za pojedyncze kliknięcie. To z kolei oznacza, że przy mniejszym przyroście liczby kliknięć zostanie utrzymane tempo przyrostu przychodów.

Tagi: google, wiadomości, gospodarka
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz