Notowania

media publiczne
27.12.2011 08:55

Rok w mediach publicznych. Pierwsze konkursy w historii

W przekonaniu Jana Dworaka, przewodniczącego KRRiT, w mijającym roku można mówić o osiągnięciach.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Tony4urban/Dreamstime)

*Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podsumowuje miniony rok i sytuację mediów publicznych. *

Przewodniczący KRRiT, Jan Dworak przyznaje, że sposób finansowania tych mediów wymaga pilnego uregulowania. Rada pracuje nad tak zwaną ustawą czyszczącą, dotyczącą też innych kwestii. Swoich propozycji nie chce ujawniać, zanim nie przedstawi ich ministrowi kultury.

W przekonaniu Jana Dworaka, w mijającym roku można mówić o osiągnięciach. Zalicza do nich przeprowadzenie, po raz pierwszy w historii, procedur konkursowych. - S_ poro zrobiliśmy, zakończyliśmy wybór nowych władz wszystkich spółek mediów publicznych w tym roku _- mówi Dworak.

POSŁUCHAJ WYPOWIEDZI JANA DWORAKA:

Przewodnicząca Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu, Iwona Śledzińska-Katarasińska z PO, uważa, że wprawdzie mogło być lepiej, ale i tak konkursy to duże osiągnięcie. Polskiemu Radiu powiedziała, że jest _ kolosalna różnica in plus _.

- _ Jednak, choć te rady nadzorcze mają swoje zaplecze polityczne, to przynajmniej te ugrupowania siliły się, żeby dać jakiś ludzi kompetentnych. Nie mamy szwagrów, nie mamy pociotków, właścicieli punktów totolotka _- wylicza posłanka.

POSŁUCHAJ WYPOWIEDZI IWONY ŚLEDZIŃSKIEJ-KATARASIŃSKIEJ:

W przekonaniu wiceprzewodniczącej Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu, także byłej szefowej Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Elżbiety Kruk z PiS, konkursy nie zdały egzaminu. W jej opinii światopogląd konserwatywny nie jest dostatecznie reprezentowany w ofercie programowej, szczególnie w telewizji, i pozostał nierozwiązany poważny problem finansowania mediów publicznych.

- _ Formuła abonamentu w dzisiejszej formie się wyczerpała. Płaci 12 procent społeczeństwa i na pewno trzeba zmienić sposób finansowania mediów publicznych _ - mówi Kruk.

POSŁUCHAJ WYPOWIEDZI ELŻBIETY KRUK:

W mijającym roku Polskie Radio Spółka Akcyjna Skarbu Państwa odnotowało najniższe w historii wpływy z abonamentu. Tak wielkiego ubytku publiczny nadawca nie może zrekompensować wpływami z reklam.

Opłata abonamentowa za odbiornik radiowy wynosi 5,53 zł miesięcznie. Jest pobierana przez Pocztę Polską, również Jednoosobową Spółkę Skarbu Państwa. Polskie Radio ma ustawowo ograniczone możliwości komercjalizacji programu i postępującej komercjalizacji nie chce.

Czytaj więcej o mediach publicznych w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/113/t22129.jpg ) ] (http://e-prawnik.pl/wiadomosci/informacje/abonament-rtv-pojdzie-w-gore-o-ile.html) Podwyżka abonamentu RTV Sprawdź o ile w przyszłym roku podrożeje oglądanie telewizji i słuchanie radia.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/231/t46567.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/ngospodarka/telekomunikacja/artykul/krrit;537;mln;zlotych;wplywow;z;abonamentu,175,0,802223.html) KRRiT: 537 mln złotych wpływów z abonamentu To 91 mln złotych mniej, niż przed rokiem.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/6/t88838.jpg ) ] (http://manager.money.pl/strategie/marketing_i_sprzedaz/artykul/reklama;radiowa;w;gore;inne;media;tradycyjne;notuja;spadki,120,0,932472.html) Radio zyskało na reklamie. Kto stracił? Reklamodawcy sezonowi wydali w te wakacje aż 11,1 mln zł, czyli o ponad połowę więcej niż przed rokiem, na promocję w tym medium.
Tagi: media publiczne, business news, wiadmomości, kraj, gospodarka, manager
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz