Notowania

rolls-royce
26.02.2012 07:35

Rolls-Royce, Porsche i Lamborghini w Chinach znikają z salonów

Porsche, Lamborghini, Ferrari i Rolls-Royce planują ekspansję w kraju, w którym sprzedaż rośnie z roku na rok o kilkadziesiąt procent.

Podziel się
Dodaj komentarz
(bindermichi/CC BY-NC-SA/Flickr)

*Producenci superluksusoowych aut notują kilkudziesięcioprocentowy wzrost sprzedaży. * *W Chinach sprzedaje się ich już najwięcej na świecie. Rolls-Royce już pracuje nad modelem przeznaczonym tylko na rynki chiński i rosyjski. *

[na zdjęciu: Rolls-Royce Ghost]

Z najnowszego raportu firmy Rolls-Royce wynika, że po raz pierwszy w historii Chiny stały się największym odbiorcą luksusowych samochodów tej marki, wyprzedzając USA, dotychczasowego lidera.

W 2011 roku Rolls-Royce sprzedał 3538 luksusowych samochodów, czyli zanotował wzrost o 30 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Z tej puli Chińczycy kupili ponad tysiąc aut, co stanowi wzrost o 70 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Dla porównania w USA w 2011 roku nabywców znalazło 990 samochodów tej marki, co oznacza tylko 20-procentowy wzrost sprzedaży w stosunku do 2010 roku.

Według informacji IHS Automotive w najbliższych latach w Chinach będzie gwałtownie rosnąć liczba użytkowników luksusowych limuzyn i pojazdów typu SUV. Zgodnie z prognozami, do 2015 roku w Chinach sprzedaż superluksusowych samochodów takich marek jak Bentley, Lamborghini, Maserati, czy Ferrari, będzie dwukrotnie większa niż obecnie i osiągnie poziom 8100 sztuk.

Przykładem dynamiki wzrostu zapotrzebowania na samochody luksusowe jest sukces Lamborghini. W 2009 sprzedano w Chinach 80 aut sportowych, rok później - 206, a w 2011 roku nabywców znalazły 342 samochody, co dało 70-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim.

ZOBACZ JAK PREZENTUJE SIĘ ROLLS-ROYCE GHOST (MotorTrend, ang.):

Generalny dyrektor biura sprzedaży Lamborghini w strefie Azji i Pacyfiku, Christian Mastro, stwierdził: _ W ostatnich latach nastąpiło pewne załamanie tempa wzrostu sprzedaży aut tej marki z powodu spowolnienia tempa wzrostu gospodarki chińskiej. Patrząc z dłuższej perspektywy, rynek chiński ma jednak ogromny potencjał _. W 2012 roku Lamborghini planuje kosztowną kampanię marketingową i zwiększy liczbę swoich salonów z 6 do 20 - powiedział.

Dużym zainteresowaniem odbiorców chińskich cieszą się również luksusowe samochody typu SUV. Przewiduje się, że do 2015 roku sprzedaż samochodów marki Porsche Cayenne i Mercedesów GL wzrośnie o 49 procent, czyli osiągnie poziom ponad 265 tys. pojazdów. Tempo wzrostu jest zatem o 18 proc. większe niż planowany wzrost produkcji obu firm.

Do tej pory największym odbiorcą luksusowych limuzyn i eleganckich samochodów sportowych byli politycy, prominentni biznesmeni i sławni artyści. Dołączyli do nich obecnie nowobogaccy milionerzy z Chin, Rosji, Indii i Republiki Południowej Afryki. Tym samym punkt ciężkości znaczenia rynku sprzedaży przeniósł się na Wschód.

Generalny Dyrektor Rolls-Royce'a, Torsten Mueller-Oetvoes zapowiedział: _ Doceniając znaczenie nowo rosnących rynków, firma Rolls-Royce planuje badania nad samochodem przeznaczonym specjalnie na rynek chiński i rosyjski _.

Czytaj więcej o luksusowych autach w Money.pl
Porsche Cajun już za dwa lata Porsche potwierdziło, że już niedługo wypuści na rynek mniejszego brata Cayanne. Pojazd będzie nosił nazwę Cajun i zaprezentuje się światu już w 2013 roku.
Nadjeżdża Mercedes CLS w wersji coupe-kombi Premiera być może już za kilka miesięcy w Genewie
Diabeł za skórą Kupujesz auto. Ma standardowe wyposażenie i seryjny silnik. Chcesz coś zmienić? Możesz dodać mu trochę "ducha" - niech ma diabła za skórą! Zobacz jak to zrobić.
Tagi: rolls-royce, business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, najważniejsze, gospodarka światowa, pap
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz