Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
travelplanet
09.05.2006 16:29

Rośnie e-sprzedaż podróży

Podziel się
Dodaj komentarz

*Travelplanet.pl w I kwartale tego roku sprzedała usługi turystyczne o wartości 13,6mln złotych, co oznacza wzrost dynamiki sprzedaży do poziomiu 291% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Istotnie poprawiły się również wyniki finansowe Spółki. *

Internetowe Biuro Podróży Travelplanet.pl, jedyna spółka e-commerce na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, osiągnęła przychody księgowana na poziomie 5,7mln zł . Były one o 257% wyższe niż w roku ubiegłym.

Spółka zmniejszyła również znacznie stratę netto, z -274tys w I kwartale roku 2005 roku do -100tys w 2006 r. Wyniki te są zgodne z oczekiwaniami Zarządu, który na początku roku deklarował, iż Spółka będzie stopniowo przekładała akcent na poprawę wyników finansowych przy utrzymaniu atrakcyjnej dynamiki wzrostu sprzedaży.

Prezes Travelplanet.pl - Tomasz Moroz - pozytywnie ocenia wyniki spółki. Według szacunków organizatorów turystyki w pierwszym kwartale dzięki zainteresowaniu ofertami first minute, dalszej poprawie koniunktury w gospodarce i nastrojów konsumenckich oraz silnej złotówce sprzedaż usług turystycznych była większa o około 20-30% niż w I kwartale roku 2005. Nasz wzrost był więc dziesięciokrotnie większy niż tradycyjnego rynku.

Zmniejszyliśmy także znacząco stratę spółki, pomimo dużych inwestycji w rozwój sieci sprzedaży. Ze względu na sezonowość branży, w której działamy maksymalizacja przychodów i zysków następuje w drugiej połowie roku, dlatego też po udanym pierwszym kwartale oczekujemy w całym roku 2006 znaczącej poprawy zysku netto Travelplanet.pl, w stosunku do roku poprzedniego.Travelplanet.pl jest jedyną spółką e-commerce notowaną na warszawskiej GPW. Oprócz sprzedaży usług turystycznych - wycieczek, biletów lotniczych, hoteli - w Internecie, spółka tworzy innowacyjną sieć sprzedaży obejmującą wiodące centra handlowe w największych miastach w Polsce. W chwili obecnej Travelplanet.pl posiada 5 Punktów Obsługi Klienta (POK). Do końca roku spółka chce ich mieć 12. Już w maju ma zamiar uruchomić dwa kolejne, w tym jedno w największym centrum handlowym w Europie Środkowo - Wschodniej - łódzkiej Manufakturze.

Tagi: travelplanet, business news, manager
Źródło:
ebiznes.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz