Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Rynek reklamy internetowej może się skurczyć

0
Podziel się

Według analityków firmy IDC wydatki na amerykańską reklamę internetową mogą w bieżącym kwartale być niższe o 5 proc.

Rynek reklamy internetowej może się skurczyć
(Yanik Chauvin/Dreamstime.com)
bEhbjAol

Według analityków firmy IDC, wydatki na amerykańską reklamę internetową mogą w bieżącym kwartale być niższe o 5 proc. od tych, które zanotowano w analogicznym okresie rok temu.

Według danych IAB USA w pierwszym kwartale ubiegłego roku rynek rósł z prędkością 18 proc. Według IDC, w ostatnim kwartale odnotowano zaledwie 0,4 proc. wzrostu. Drugi kwartał tego roku może być jeszcze gorszy - zanim reklama w sieci nie odbije w 3 i 4 kwartale.

Cytowany przez WSJ analityk twierdzi, że szacunki, które przewidują dwucyfrowy wzrost rynku reklamy online w tym roku są niestety nieco przesadzone. Pierwotna prognoza IDC dla roku 2009 przewidywała wzrost rynku reklamy online na poziomie 10 proc.

bEhbjAon

O spadkach wspomina również TechCrunch. Sarah Lacy, autorka postu zarzuca jednak branży internetowej opieszałość jeśli chodzi o tworzenie nowych, innowacyjnych produktów reklamowych. Twierdzi również, że w reklamie internetowej za dużo jest outsorucingu, a zbyt mało zaangażowania podmiotów takich jak portale horyzontalne, które często skupiając się na zyskach, myślą w kategoriach starych mediów - co jest z kolei opłacalne w przypadku zwyżkującej gospodarki. Według Lacy uparte trzymanie się tych wzorców może okazać się jednak nieopłacalne w czasach kryzysu.

Dająca do myślenia jest puenta do wpisu: _ _ to, że marketerzy panikują, to dobry znak. Być może powinniśmy spodziewać się wkrótce jakichś innowacji _ _.

Źródło: Sillicon Alley Insider, TechCrunch

bEhbjAoO
Źródło:
interaktywnie.com
KOMENTARZE
(0)