Notowania

reklama
12.05.2009 13:13

Rynek reklamy skurczył się o ponad 5 procent

Wartość polskiego rynku reklamowego w pierwszym kwartale spadła do 1,56 mld zł.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Money.pl/Anna Kraszkiewicz)

Wartość polskiego rynku reklamowego w pierwszym kwartale spadła w skali roku o 5,3 procent, do 1,56 mld zł - szacuje dom mediowy Starlink w raporcie cytowanym przez Wirtualnemedia.pl.

Reklama internetowa i kinowa, to jedyne segmenty rynku, które - według Starlink - zanotowały wzrost wartości. Rynek reklamy internetowej miał wzrosnąć w I kwartale o 17,0% a reklamy kinowej o 0,2%.

Z raportu wynika, że wartość rynku reklamy telewizyjnej spadła o 5,9% r/r, radio o 7,1%, magazynów o 10,4%, reklamy zewnętrznej o 10,6%. Najbardziej miały ucierpieć dzienniki - wartość reklamy w prasie codziennej spadła o 13,1% r/r, ocenia Starlink.

_ - Wcześniejsze szacunki dynamiki rynku reklamowego dla całego 2009 r., które mówiły o wzroście na poziomie 0-3 proc. trzeba wyraźnie zrewidować. Nie ma wątpliwości, że branża reklamowa zakończy ten rok na minusie. Podawanie precyzyjnych szacunków jest jednak niezwykle trudne biorąc pod uwagę chociażby to, że najpoważniejsi ekonomiści w Polsce nie są w stanie podać spójnych estymacji dla tegorocznego PKB _ - powiedziała dyrektor generalna Starlink Lidia Kacprzycka, cytowana w raporcie.

Raport Money.pl
*Połowa reklamowych budżetów małych firm trafia do internetu * Przedsiębiorcy - właściciele małych i średnich firm - wydają na promocję w sieci ponad dwa razy więcej niż na reklamę w prasie i prawie dwadzieścia razy więcej niż w radiu i telewizji - wynika z badania serwisu Favore.pl. Czytaj w Money.pl
* **ZOBACZ TAKŻE:**
* [ Pierwsza telewizyjna reklama Google ]( http://manager.money.pl/strategie/emarketing/artykul/pierwsza;telewizyjna;reklama;google,217,0,450521.html )
* [ Gracze mają własną sieć reklamową ]( http://manager.money.pl/strategie/emarketing/artykul/gracze;maja;wlasna;siec;reklamowa,216,0,450008.html )

W zeszłym tygodniu dom mediowy MPG poinformował, że spodziewa się w tym roku spadku wartości polskiego rynku internetowego o 10% r/r. Analitycy MPG oszacowali, że w I kw. tego roku wartość polskiego rynku reklamy spadła o 8,8% r/r do 1,65 mld zł.

W połowie kwietnia serwis Press powołując się na dane spółki Expert Monitor informował, że cennikowe wpływy reklamowe netto polskich mediów (z wyłączeniem internetu) spadły w I kw. 2009 r. o 0,76% wobec analogicznego okresu ubiegłego roku i wyniosły ok. 3,9 mld zł. Dane te nie obejmują udzielanych rabatów.

* [ Wiadomości z kraju i ze świata na Twojej stronie internetowej ]( http://www.money.pl/webmaster/do_pobrania/artykuly/ )
* [ Najważniejsze informacje w twojej skrzynce e-mail! ]( http://www.money.pl/egazety/ )
Tagi: reklama, business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, najważniejsze, gospodarka polska
Źródło:
ISBnews
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz