Notowania

badania
27.12.2009 18:55

Rządząca partia przegrała w sondażu z księgarnią

Brytyjczycy bardziej ufają sklepowi Amazon niż rządzącej od 1997 roku Partii Pracy.

Podziel się
Dodaj komentarz
(ec.europa.eu)

Brytyjczycy w większym stopniu ufają internetowemu sklepowi i księgarni Amazon niż rządzącej od 1997 roku Partii Pracy. Zaufanie do koncernu telekomunikacyjnego British Telecom przewyższa zaufanie do parlamentu - wynika sondażu Decision Technology Brand Personality Survey 2009.

Badanie z wykorzystaniem metod eksperymentalnej psychologii miało na celu ustalenie, które z marek uważane są za najbardziej innowacyjne, prestiżowe, o największej sile oddziaływania i za najbardziej przyjazne środowisku.

W kategorii najmniej uczciwych marek towarowych na szczycie sondażu uplasowała się Partia Pracy tuż za tabloidem _ The Sun _, Izbą Gmin i Parlamentem Europejskim.

Bardzo słabo wypadła też Międzynarodowa Federacja Piłki Nożnej - FIFA, krytykowana ostatnio za _ brak przywództwa i moralnej odwagi _ w związku z meczem Francja-Irlandia (kapitan drużyny francuskiej dotknął piłki ręką na spalonym, a mimo to bramka została uznana i Irlandia nie zakwalifikowała się do piłkarskich mistrzostw świata).

Najbardziej innowacyjną marką towarową jest Google, a za najmniej uznano partie polityczne, Bank Anglii i ONZ.

Za najbardziej prestiżowe uznane zostały Mercedes-Benz oraz uniwersytet w Cambridge. Najmniej prestiżowe to tabloid _ The Sun _, sieć supermarketów Lidl i niskobudżetowe linie Rynair.

Marki towarowe o największej sile oddziaływania to Microsoft i Tesco. Najsłabszą siłę ma brytyjska partia Liberalnych Demokratów. Najbardziej zieloną marką (ekologiczną) jest sieć sklepów Body Shop, a najmniej linie lotnicze.

Metodologia zastosowana w badaniach opiera się na ratingu poszczególnych marek towarowych z uwzględnieniem 45 różnych przymiotników. Do wyników aplikuje się następnie statystyczne modele określające _ osobowość _ poszczególnych marek w pięciu kluczowych aspektach.

Sondaż przeprowadzono wśród 1,4 tysiąca osób oceniających
120 korporacyjnych marek towarowych i instytucji życia publicznego.

Tagi: badania, sondaż, wyniki, zaskoczenie, wiadomości, gospodarka
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz