Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
samsung
28.09.2007 14:42

Samsung walczy z fast-food'em

Samsung Electronics prowadzi spór sądowy z południowokoreańską siecią fast-food'ów. Przyczyną sporu jest domena sens.co.kr.

Podziel się
Dodaj komentarz
(EPA/PAP)

Samsung Electronics prowadzi spór sądowy z południowokoreańską siecią fast-food'ów. Przyczyną sporu jest domena sens.co.kr.

W maju 1996 roku Samsung zarejestrował słowo SENS jako markę swoich komputerów i monitorów. Dwa lata później sieć fastfoodów oferujących tradycyjne koreańskie przekąski zarejestrowała wspomnianą wyżej domenę.

Niedawno Samsung zapragnął wejść w posiadanie sens.co.kr i złożył skargę do narodowego komitetu zajmującego się nazwami domen. Ten przyznał rację elektronicznemu gigantowi.

Sieć fastfoodów zwróciła się więc do sądu. „Używamy domeny do prowadzenia takiego rodzaju działalności, który nie ma nic wspólnego z komputerami i monitorami. To niesprawiedliwe, byśmy byli pozbawiani prawa do domeny, gdyż nigdy nie naruszyliśmy znaków handlowych Samsunga” – czytamy w pozwie. Firma dodaje, że jeśli pozwoli się Samsungowi monopolizować zwykłe słowa, takie jak „sens”, to będzie to oznaczało preferencyjne traktowanie tej firmy.

Nie wiadomo, jak sprawę potraktuje sąd. Może przyznać rację sieci fastfoodów, ale jeśli uzna, że doszło tutaj do przypadku cybersquattingu, to z pewnością domena przypadnie w udziale Samsungowi.

Cybersquatting to poważny problem, z którym stykają się znane marki. Polega on na rejestrowaniu domen z nazwami marki lub podobnymi. Cybersquatterzy próbują następnie sprzedać taką domenę właścicielowi marki lub też zamieszczają na niej reklamy licząc na to, że przez pomyłkę internauci będą do nich trafiali.

Tagi: samsung, business news, manager
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz