Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
lody
10.05.2006 11:58

Śmietankowy sukces Algidy

Liderem rynku lodów w Polsce po czterech latach ponownie jest Algida. Udziały rynkowe marki przez cztery ostatnie lata konsekwentnie rosły o około 3 punkty procentowe i Algida osiągnęła tym samym wg AC Nielsen 26,9%, a wg MEMRB 29,2% wartościowego udziału w rynku w 2005 roku, obejmując tym samym prowadzenie na rynku lodów w naszym kraju.

Podziel się
Dodaj komentarz

Liderem rynku lodów w Polsce po czterech latach ponownie jest Algida. Udziały rynkowe marki przez cztery ostatnie lata konsekwentnie rosły o około 3 punkty procentowe i Algida osiągnęła tym samym *wg AC Nielsen 26,9%, a wg MEMRB 29,2% wartościowego udziału w rynku* w 2005 roku, *obejmując tym samym prowadzenie na rynku lodów w naszym kraju.*

Według badań SMG/KRC z 2005 roku, Algida jest najbardziej znaną marką lodów w Polsce. Zna ją 94% Polaków, a aż 35% wybiera Algidę przed jakimikolwiek innymi lodami. Ponadto 60% konsumentów jest lojalnych wobec Algidy, co stanowi wyjątkowo wysoki wynik nie tylko w kategorii lodowej. Oczekuję, że w roku 2006 umocnimy się na pozycji lidera rynku, a nasze udziały utrzymają dynamikę wzrostu z lat ubiegłych. Aby to osiągnąć, znacząco wzmocnimy skuteczne w poprzednich latach programy marketingowe i sprzedażowe - mówi Marcin Snopkowski, Dyrektor Generalny Algidy - Wprowadziliśmy też nowy produkt, Algidę Śmietankowo Śmietankową.

Decyzja o wprowadzeniu Algidy Śmietankowo Śmietankowej jest naturalną konsekwencją sukcesu, jaki od chwili wprowadzania, czyli od 2004 roku, odnoszą na rynku lody o smaku śmietankowym Algidy. Bigi i Algida Śmietankowa są zdecydowanymi liderami na rynku lodów w Polsce, a konsumenci uznają je za najlepsze lody śmietankowe na rynku. Jak pokazały rezultaty badania przeprowadzonego przez TNS OBOP, aż 24% Polaków deklaruje, że smak śmietankowy jest ich ulubionym smakiem. Najwięcej osób lubi lody śmietankowe w województwach: lubuskim, gdzie aż 35% mieszkańców twierdzi, że jest to ich ulubiony smak, dolnośląskim (34%), opolskim (33%) i małopolskim (29%).

Nic nie wskazuje na to, aby lody śmietankowe, które są najchętniej jedzone przez Polaków, straciły pozycję lidera
- mówi Artur Czajka, specjalista ds. badań z TNS OBOP. Wyniki badania TNS OBOP wskazują również, że marka Algida stała się dla większości Polaków synonimem lodów śmietankowych. Nowa Algida Śmietankowo Śmietankowa jeszcze bardziej podkreśla śmietankowość Algidy i ma potencjał, by zostać jednym z ulubionych produktów na rynku - dodaje Marcin Snopkowski.

Rynek lodów dzieli się na dwa segmenty: lody impulsowe, czyli kupowane pod wpływem impulsu lody na patyku, w rożku czy w tutce i lody familijne, w opakowaniach powyżej 700 ml, które jedzone są najczęściej w domu. Według AC Nielsen rynek lodów w Polsce jest w 2/3 rynkiem lodów impulsowych.

Spożycie tej kategorii lodów, w odróżnieniu do konsumpcji lodów familijnych, jest na relatywnie wysokim poziomie w stosunku do średniej europejskiej. Bigi Algidy są zdecydowanym liderem na rynku lodów impulsowych, zarówno jeśli chodzi o wartość sprzedaży, jak i ilość sprzedanych sztuk. Natomiast Algida Śmietankowa to najlepiej sprzedające się lody familijne. Algida silnie konkuruje na rynku produktów w dostępnych cenach. W tym roku, by umocnić pozycję lidera rynku, obniżyła aż o 13% cenę Algidy Śmietankowej.

Obecnie rynek lodów w Polsce to rynek sezonowy. Około 85 % konsumpcji przypada na miesiące wiosenno - letnie (kwiecień - wrzesień). Etap znaczącego wzrostu konsumpcji jesienią i zimą wydaje się raczej odległy. Zwiększenie konsumpcji lodów w okresie Rynek lodów w Polsce to wg szacunków AC Nielsen 800 mln pln i ponad 100 mln litrów.wiosenno - letnim wpłynie na zwiększenie spożycia lodów w domu, a to może przyczynić się do przekształcenia lodów w produkt całoroczny. Na rynku postępuje proces konsolidacji producentów, co również znacząco zwiększa szanse na wzrost konsumpcji i rynku oraz skuteczne konkurowanie z kategoriami horyzontalnymi.

Statystyczny Polak zjada 3 litry lodów rocznie. Jesteśmy tym samym daleko w tyle rankingów spożycia lodów, bo w Europie Zachodniej na osobę przypada aż 7,5 litra rocznie.

W rzeczywistości rynek ten jest znacznie większy, z uwagi na fakt, że badania AC Nielsen nie obejmują punktów sezonowych, które w kategorii lodów mają duże znacznie. Rynek lodów w Polsce to miejsce, gdzie jeszcze wiele może się wydarzyć.

Przewiduję, że postępująca konsolidacja będzie z każdym rokiem zwiększać atrakcyjność kategorii lodów, a rosnące budżety marketingowe pozwolą na zbudowanie silnych marek, które będą motorem wzrostu całej kategorii - stwierdza Marcin Snopkowski.

Tagi: lody, business news, manager
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz