Notowania

Sojusz gigantów na iPadzie zrewolucjonizuje media?

Daily ma wystartować na początku 2011 roku.

Podziel się
Dodaj komentarz
(John.Karakatsanis/CC/Flickr)

Gigant medialny News Corp. pracuje z koncernem komputerowym nad dziennikiem na iPada. _ Daily _ ma wystartować na początku 2011 roku.

Właściciel News Corp. Rupert Murdoch i szef Apple Steve Jobs są znanymi orędownikami opłat za cyfrowe treści. - _ Zrobimy co możemy, aby pomóc gazetom znaleźć nowe możliwości zarabiania _ - obiecywał latem Jobs podczas jednej z konferencji technologicznych.

Apple i New Corp. pracują wspólnie nad dziennikiem, który ma się ukazywać na razie tylko na tablecie iPad od Apple. Jak informuje brytyjski dziennik _ The Guardian _, _ Daily _ ma być mieszanką bulwarówki i gazety opiniotwórczej. Nad projektem mają czuwać dziennikarze z populistycznego _ The Sun _ i opiniotwórczego _ New York Post _, gazet należących do imperium Murdocha.

Rupert Murdoch mówi o nowych technologiach na rynku mediów (Fox News, ang.):

[ ( http://static1.money.pl/i/h/188/t90044.jpg ) ] (http://manager.money.pl/news/artykul/ipad;-;dlugo;oczekiwana;premiera;apple,92,0,581468.html) iPad - długo oczekiwana premiera Apple

Stosowna aplikacja jest przygotowywana najpierw tylko dla systemu operacyjnego od Apple, później także na inne systemy, w tym na Androida od Google.

Według informacji Apple, w 2007 roku sprzedano łącznie 100 mln urządzeń z systemem operacyjnym iOS. Sprzedaż wskazuje jednak wyraźny trend zwyżkowy. Zdaniem firmy analitycznej Gartner, w 2011 roku nabywców znajdzie 54 mln tabletów, z czego większa część ma przypaść na iPady. W bieżącym roku na zakup iPada zdecydowało się już 19 mln użytkowników.

Ekonomiczny sukces _ Daily _ będzie miał duże znaczenie. Na całym świecie wydawnictwa poszukują nowym sposobów dotrzymania kroku cyfrowej rewolucji. W USA likwidowanych jest coraz więcej gazet, ponieważ sprzedaż nakładów drukowanych przeżywa stagnację, a oferowane przeważnie nieodpłatnie wersje internetowe gazet nie przynoszą wystarczająco dużych obrotów.

Amerykański tygodnik _ Newsweek _ połączył się niedawno z internetową gazetą _ The Daily Beast _. Przynoszący straty tytuł nabył wcześniej za symbolicznego dolara przedsiębiorca Sidney Harmann.

Dla Ruperta Murdocha, który wersje online dzienników _ Times _, _ Sun _ i _ Wall Street Journal _ pozwala czytać wyłącznie za opłatą, Daily byłby dowodem, że dla sprzedaży wiadomości w internecie istnieją także inne modele biznesowe, poza finansowaniem z reklam.

Ponieważ nową gazetę będzie można pobierać z platformy Apple App Store, Jobs będzie otrzymywał 30 procent od każdego sprzedanego egzemplarza _ Daily _. Przyjmując, że Apple będzie odpowiadał także za wprowadzenie dziennika na rynek za pomocą swojej mobilnej platformy reklamowej iAD, wpływy Apple mogą być jeszcze wyższe. W ubiegłym kwartale obroty Apple wzrosły do 20,3 mld dolarów, a zysk netto wyniósł 4,31 mld dolarów.

Koncern medialny News Corp. odnotował w trzecim kwartale obrót rzędu 7,4 mld dolarów i zysk netto w wysokości 775 mln dolarów. Na sektor wydawniczy przypada z tego 178 milionów dolarów zysku netto, plus 60 milionów nadwyżki wygenerowanej dzięki sprzedaży reklam i redukcji kosztów.

Czytaj w Money.pl

Tagi: apple, business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, e-biznes
Źródło:
Handelsblatt
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz