Notowania

Spadła wartość najlepszych marek. Przez kryzys

Najwyżej, na 69 mld dolarów, wyceniana jest Coca-Cola. Najszybciej zyskuje Google.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Son of Groucho/CC/FLickr)


*Google najlepszy pod względem wzrostu wartości marki. Według opublikowanej przez Interbrand listy _ Best Global Brands _ to właśnie Google znajduje się na pierwszym miejscu pod względem wzrostu wartości marki. Najdroższą marką pozostaje Coca-Col. *

Wartości marek nie rosną już w nieskończoność. Po raz pierwszy od dziesięciu lat spadła łączna wartość 100 najlepszych marek rankingu _ Best Global Brands _. Są jednak oznaki nadziei. Marki, które podążają konsekwentnie swoja drogą zyskując na wartości - także w dobie kryzysu. Są to przede wszystkim marki, które wykorzystują zmiany i rozwój technologiczny.

Jak co roku eksperci ds. marek oceniają wartość 100 najlepszych marek przyznając im także wartości monetarne. Za firmę odnoszącą największe sukcesy, mierząc według wzrostu wartości, uznano Google. Wartość firmy wzrosła o 25 procent do 32 mld dolarów.

Dynamika wzrostu firmy wyniosła w roku ubiegłym 43 procent, rok wcześniej 44 procent. _ Google przeniósł z powodzeniem siłę swojej marki także na inne pola działalności _, mówi Nik Stucky, odpowiedzialny za ocenę marek w Interbrand. Amerykański koncern, który zaczynał kiedyś od prostej wyszukiwarki, znalazł swoje miejsce także w sektorze reklam internetowych wywołując popłoch wśród wielu agencji.

Po stronie zwycięzców rankingu znalazły się także firmy specjalizujące się w handlu internetowym. Wśród nich jest amazon.com, z 22 procentowym wzrostem. Przedsiębiorstwo, które zaczynało od wysyłkowej sprzedaży książek stało się w międzyczasie prawdziwy internetowym domem towarowym.

Po słonecznej stronie świata marek znalazła się także hiszpańska marka Zara, która zyskała 14 procent. _ Ta marka oferuje produkty premium w dobrej cenie _, mówi ekspert ds. marek Stucky. Dzięki temu marka ma w sobie coś szlachetnego i wyróżnia się od konkurencji jak np. H&M.

Wśród dziesięciu najlepszych marek na szczycie rankingu aż osiem to marki amerykańskie. Na pierwszym miejscu Coca-Cola, za nią IBM i Microsoft oraz General Electric. _ To, że w czołówce rankingu znajdują się te same firmy, spowodowane jest zakorzenieniem się tych marek w głowach konsumentów, co powoduje, że ich wartość prawie się nie waha _, uważa Stucky.

Kiedy przed dziesięciu laty Interbrand opublikował po raz pierwszy ranking, ekspertom ds. marek chodziło o zbudowanie w przedsiębiorstwach poczucia świadomości dla _ współczynnika wartości marki _. W międzyczasie udało się to osiągnąć, reasumuje Stucky.

10 najbardziej wartościowych marek na świecie
Miejsce Marka Wartość marki w mld dol. Zmiana w %
1 Coca-Cola 68,734 3
2 IBN 60,211 2
3 Microsoft 56,647 -4
4 GE 47,777 -10
5 Nokia 34,864 -3
6 McDonalds 32,275 4
7 Google 31,980 25
8 Toyota 31,330 -8
9 Intel 30,636 -2
10 Disney 28,447 -3

_ źródło:Interbrand _

* [ Wskaźniki makroekonomiczne w Money.pl ]( http://www.money.pl/gospodarka/wskazniki/pkb/ )
* [ Indeksy giełd na świecie ]( http://www.money.pl/gielda/swiat/ )
* [ O kryzysie finansowym czytaj w serwisie specjalnym Money.pl ]( http://www.money.pl/kryzys/ )
* [ Wiadomości z kraju i ze świata na Twojej stronie internetowej ]( http://www.money.pl/webmaster/do_pobrania/artykuly/ )
Tagi: marki, rynek, wartość, google, coca-cola, wzrost, spadek, wiadomości, gospodarka, gospodarka polska
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz