Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
business news
19.11.2015 09:03

Start-up w kobiecych rękach

Dane zebrane przez Główny Urząd Statystyczny wykazują, że 67% PKB jest kreowane przez sektor małych i średnich przedsiębiorstw. Obecnie 2/3 małych firm na rynku polskim zakładają kobiety. Potencjał kobiecej przedsiębiorczości jest ogromny, ale wydaje się być niewykorzystywany. Czego brakuje przedsiębiorczyniom? Na pewno nie pomysłów! Solidnym dowodem na to są laureatki konkursu Bizneswoman Roku.

Podziel się
Dodaj komentarz

Amerykanki przecierają szlaki

W amerykańskich mediach biznesowych niedawno było głośno o kobiecych sukcesach. First Round Capital - fundusz, który nie boi się inwestować w początkujących przedsiębiorców doniósł, że męskie start-upy funkcjonują w cieniu tych zakładanych przez kobiety. Kobiece firmy efektywniej prosperują i osiągają większe zyski. Po dogłębnej analizie 300 portfolio i dokumentacjach firmowych fundusz odkrył, że biznes, który założony został przez przynajmniej jedną kobietę wypadł o 63% lepiej niż zespoły całkowicie zmaskulinizowane.

Polska kontra USA

Polska rzeczywistość jest nieco mniej sprzyjająca niż realia amerykańskie. Statystyki dowodzą, że 9 na 10 start-upów nie udaje się przetrwać na rynku. Wyniki badań przeprowadzonych przez Business Link ukazują, że aż 93% początkujących przedsiębiorców uważa, że na studiach nie zostali oni wystarczająco przygotowani do rozpoczęcia własnej działalności. Brutalna prawda? 73% zdobywa biznesową wiedzę ucząc się na swoich błędach.

Dlaczego start-up?

Młodzi stawiają na start-upy, bo czują wyraźną potrzebę niezależności i pewien niepokój na polskim rynku pracy. Powszechność umów śmieciowych sprawia, że poszukują alternatyw szybkiego wzbogacenia się na dogodniejszych warunkach. Dogodniejszych, bo ustalonych przez siebie. Świat biznesu jest zgodny, że największą przeszkodą dla początkujących przedsiębiorców w Polsce jest system podatkowy. Pomimo tego większość ekspertów twierdzi, że rynek polski stwarza dogodne warunki do rozwoju biznesu. Choć błyskotliwych i cennych pomysłów na biznes jest co niemiara, to nadal początkujący przedsiębiorcy potrzebują wsparcia nie tylko finansowego, ale także merytorycznego. Niezwykle istotna jest również sieć kontaktów, która w ich przypadku zazwyczaj jest uboga. Brakuje pieniędzy i brakuje know-how. A jednak, niektórym się udaje. Dowodem na to są laureatki konkursu Bizneswoman Roku organizowanego przez Sukces Pisany Szminką.

„_ Z wielką przyjemnością przewodniczę obradom Jury i wysoko cenię możliwość poznania kobiet tak pełnych pasji i zaangażowania, odwagi i kreatywności. Jestem dla nich pełna uznania. Zachęcam gorąco do wzięcia udziału w tym konkursie. Stwarza on, bez wątpienia, możliwość promocji nie tylko swojej firmy, ale także budowania marki osobistej. Konkurs udowadnia, że nie wolno poprzestawać na tymczasowych sukcesach czy osiągnięciach, bo jeśli przestajemy marzyć, rezygnujemy z sukcesu! _” – mówi dr Irena Eris, przewodnicząca Jury w konkursie Bizneswoman Roku.

Telemedycyna kobiecie nie straszna

„_ Najpierw jest idea i jest pomysł. _” – twierdzi Edyta Kocyk, kobieta z innowacyjną wizją i technologicznym myśleniem. Współzałożycielka SiDLY sp. z o. o., która postawiła na telemedycynę - biznes silnie powiązany z koncepcją zdalnej opieki medycznej i monitorowania stanu zdrowia na odległość. Efektem pracy firmy jest między innymi SiDLY Care, czyli opaska na rękę, która potrafi monitorować parametry życiowe człowieka. Urządzenie przede wszystkim dedykowane dla seniorów, których stan zdrowia powinien być stale kontrolowany. Jest to pierwsza na rynku europejskim taka opaska. Edycie Kocyk udało się przekuć swoją ideę i pomysł w sukces. Dzisiaj zwyciężczyni VI edycji konkursu Bizneswoman Roku w kategorii Debiut Roku zdobywa kolejnych inwestorów i właśnie realizuje swoje marzenie - wybiera się do Doliny Krzemowej. Wyjazd ufundowali partnerzy konkursu.

Naukowy biznes

Anna Czerwoniec pomysłodawczyni firmy VitaInSilica Sp. z o.o. to pasjonatka łączenia nauki i biznesu. Całą firmę zbudowała od zera – nie miała ani doświadczenia, ani kapitału. Jej wytrwałość stała się źródłem sukcesu. Dzisiaj firma VitaInSilica dostarcza urządzeń, które pozwalają zwiększyć efektywność badań naukowych i zarządzać danymi biologicznymi m.in. skraca czas analiz i pozwala obniżyć koszty. Anna Czerwoniec Bizneswoman Roku 2013 w kategorii Debiut Roku zachęca do wzięcia udziału w konkursie: „_ Drogie Panie, jeśli po przeczytaniu informacji o konkursie uważacie, że to coś dla Was i czujecie pod skórą, że mogłybyście w nim wystartować, ale... wahacie się, ponieważ nie wiecie czy jesteście wystarczająco zaawansowane w prowadzeniu biznesu, to odrzućcie wątpliwości i niepotrzebną skromność... koniecznie wyślijcie aplikację konkursową! _”.

Jesteś menedżerką bądź zajmujesz stanowisko dyrektorskie?

Prowadzisz własną działalność?

Wspierasz kobiety?

Zgłoś się do VII edycji konkursu Bizneswoman Roku.

Na zgłoszenia czekamy do 30 listopada!

Tagi: business news, manager, sponsorowane
Źródło:
Artykuł sponsorowany
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz