Notowania

Unilever
27.08.2012 23:20

Szef Unilever: "Bieda wraca do Europy"

Unilever przyjmie teraz na rynku europejskim strategię sprzedaży, która sprawdziła się w uboższych częściach świata.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Janpietruszka/Dreamstime.com)

W opublikowanym dzisiaj wywiadzie dla _ FT Deutschland _ szef europejskiej części koncernu Unilever ocenia, że _ do Europy wraca bieda _ i jego międzynarodowa firma przyjmie w tym regionie takie same strategie sprzedaży jak na rynkach azjatyckich.

Jan Zijderveld, który zarządza europejską częścią międzynarodowego giganta, powiedział w rozmowie z _ FTD _, że jeśli Hiszpan wydaje teraz na jednorazowe zakupy średnio 17 euro, to jego firma _ nie może mu proponować opakowania proszku do prania, które kosztuje połowę jego budżetu _.

Unilever, który oferuje produkty rolno-spożywcze, chemiczne i kosmetyki, przyjmie teraz na rynku europejskim strategię sprzedaży, która sprawdziła się w uboższych częściach świata - zapowiada Zijderveld.

Sprzedawać się będzie, tak jak np. w Indonezji, małe opakowania produktów, by koszty jednorazowych zakupów były niższe dla klienta. Per saldo przynosi to koncernowi zyski na trudnym rynku.

Rynki europejskie są dla działów sprzedaży firm o takim profilu jak Unilever _ jak igrzyska olimpijskie: najtrudniejsze! Kto sobie poradzi tutaj, poradzi sobie wszędzie _ - dodał Zijderveld.

Wywiad ten - i jego przedruk - wzbudził takie zainteresowanie, że wieczorem znalazł się na pierwszym miejscu najbardziej czytanych i rekomendowanych artykułów dziennika _ Le Monde _.

Czytaj więcej w Money.pl
Stosunek pracy a zatrudnienie na podstawie innych umów Podstawową formą zatrudniania są umowy o pracę na czas określony lub na czas nieokreślony. W przeciwieństwie do innych form dają one szczególną ochronę.
Zaskakująca ocena Polski. Jesteśmy... Światowe firmy zainteresowane wschodzącymi rynkami, oceniły gdzie warto inwestować. Zobacz jak wypada Polska.
To najlepszy sposób na zwiększenie wydajności w firmie Skuteczność niektórych praktyk wymaga jednak osiągnięcia masy krytycznej, aby przełożyły się na rzeczywisty sukces przedsiębiorstwa.
Tagi: Unilever, business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, gospodarka światowa
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz