Notowania

Szef Volkswagena ostrzega Magnę

Ferdynand Piech sugeruje, że koncerny mogą zakończyć współpracę.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/EPA)

*Szef rady nadzorczej Volkswagena, Ferdynand Piech, skrytykował przejęcie Opla i zaatakował ostro austriacko-kanadyjskie konsorcjum Magna. - _ Koncern VW nie lubi, kiedy partnerzy stają się konkurentami _ - mówi Piech. *

Volkswagen zaostrza krytykę przejęcia Opla przez austriacko-kanadyjskie konsorcjum. _ - Jako koncernowi nie podoba nam się, kiedy nasi poddostawcy stają się naszymi konkurentami _ - powiedział szef rady nadzorczej Volkswagena Ferdynand Piech (na zdjęciu) przed rozpoczynającym się za dwa dni Salonem Samochodowym IAA we Frankfurcie.

_ - Dotyczy to także innych producentów samochodów _ - dodał Piech dając do zrozumienia, że Volkswagen może zakończyć współpracę z Magną, a dostawę części zlecić innym poddostawcom.

Szef VW, Martin Winterkorn, ostrzegał już Magnę przed konfliktem interesów, gdyby tak istotny dla Volkswagena kooperant przejął konkurencyjnego Opla. Po ciągnących się od miesięcy zmaganiach GM oznajmił, że zamierza ustąpić i sprzedać Magnie większość udziałów w Oplu.

Poddostawca to za mało

Po przejęciu niemieckiego producenta samochodów Magna zamierza zaangażować się poważnie w produkcje samochodów rezygnując z działalności jako poddostawca części motoryzacyjnych. Magna nie jest już od dłuższego czasu wyłącznie kooperantem wielu producentów samochodów. Koncern produkuje także samochody, między innymi dla BMW i Daimlera.

* [ Tusk: Fabryka **Opla** w Gliwicach jest bezpieczna ]( http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/tusk;fabryka;opla;w;gliwicach;jest;bezpieczna,105,0,531817.html )
* [ Chiny wyprzedzą USA? Trwa walka o rynek motoryzacyjny ]( http://news.money.pl/artykul/chiny;wyprzedza;usa;trwa;walka;o;rynek;motoryzacyjny,212,0,531156.html )
* [ Europa Wschodnia nie kupuje aut. Polska wyjątkiem ]( http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/europa;wschodnia;nie;kupuje;aut;polska;wyjatkiem,250,0,528378.html )

Jeśli chodzi o samego Volkswagena, to wszystko wskazuje na jego dalszą ekspansję. Po porozumieniu dotyczącym integracji Porsche jako dziesiątej marki koncernu VW Piech uważa, że ekspansja koncernu nie został jeszcze zakończona. W dalszym ciągu marzy mu się dwanaście marek. Zrezygnował jednak z przejęcie włoskiego producenta motocykli. Bardziej prawdopodobne jest przejęcie jednego z producentów samochodów ciężarowych.

Sojusz dobry na kryzys

Piech chce wykorzystać kryzys do zawarcia sojuszu z MAN-em. - _ Podczas kryzysu wszystko dzieje się szybciej - _ mówi Piech. Pozostaje jednak kwestią otwartą, czy w tym przypadku niezbędne byłoby zwiększenie udziałów w MAN-ie, w którym koncern VW posiada już 30 procent udziałów.

Tymczasem według szefa rady nadzorczej Porsche, Wolfganga Porsche, mimo skomplikowanych szczegółów, połączenie obu koncernów zostanie ostatecznie sfinalizowane w 2011 roku.

W ostatnich miesiącach kryzys w branży dotknął w dużej mierze także stuttgardzkiego producenta samochodów sportowych. Koncern przeliczył się w swoich planach przejęcia największego europejskiego producenta samochodów (VW), poważnie się przy tym zadłużając. Teraz role się odwróciły i Porsche będzie krok po kroku integrowane z koncernem Volkswagena.

* **ZOBACZ TAKŻE:**
* [ KE przestrzega przed "protekcjonizmem" w ratowaniu **Opla** ]( http://news.money.pl/artykul/ke;przestrzega;przed;protekcjonizmem;w;ratowaniu;opla,60,0,532796.html )
* [ Wiadomości z kraju i ze świata na Twojej stronie internetowej ]( http://www.money.pl/webmaster/do_pobrania/artykuly/ )
Tagi: volkswagen, wiadomości, gospodarka, gospodarka polska
Źródło:
Handelsblatt
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz