Notowania

Przejdź na
marketing
04.11.2013 06:36

Tesco skanuje twarze klientów. Zobacz, po co

Sieć supermarketów instaluje technologię OptimEyes, pozwalającą dzięki skanowi twarzy odczytać płeć i wiek klientów w kolejce do kasy.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Eric Herchaft/Reporter)

Wszystko po to, by trafić do nich z właściwą ofertą reklamową i wyświetlić ją na monitorze.

System będzie w stanie podzielić klientów na trzy grupy wiekowe. W ten sposób klienci, stojąc w kolejce do kasy, będą oglądali serię dziesięciosekundowych reklam zaadresowanych specjalnie dla nich. W pierwszej kolejności OptimEyes zostanie zainstalowana w 450 stacjach benzynowych Tesco w Anglii, przy których działają sklepy.

Według tygodnika _ Sunday Telegraph _ nowa technologia uwzględnia także datę w kalendarzu i porę dnia. W ten sposób klientom stojącym do kasy w godzinach rannych reklama będzie podsuwać np. napój energetyzujący, stawiający ich na nogi, a grupie kobiet w średnim wieku w porze obiadowej publikacje kulinarne._ _

_ - OptimEyes to pomysł nasuwający skojarzenia z Raportem mniejszości, ale technologia może zmienić oblicze handlu detalicznego _ - sądzi jej twórca Simon Sugar, liczący na masowe upowszechnienie wynalazku. W filmie _ Raport mniejszości _ Stevena Spielberga bohater wchodzący do centrum handlowego jest rozpoznany jako konkretny klient i witany głosami, oferującymi mu nowe towary.

- _ Nowa technologia nie działa jak kamera uliczna - nie magazynuje obrazów - i nie ma na celu identyfikowania osób w takim sensie, jak robią to policyjne technologie identyfikacyjne. Dzieli potencjalnych klientów na kilka typowych kategorii, podsuwając im odpowiednią ofertę _ - wyjaśnia Sugar.

Czytaj więcej w Money.pl

Tagi: marketing, business news, wiadomości, gospodarka, manager, strategie, marketing i sprzedaż, czołówki, marketing i zarządzanie, gospodarka światowa, pap
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz