Notowania

kanał la manche
01.07.2015 17:43

Tunel pod Kanałem La Manche zablokowany

Pracownicy MyFerryLink utrzymują, że sądowa decyzja naraża 600 miejsc pracy w ich spółce.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Connie Ma/CC/Flickr)

Trwa blokada tunelu biegnącego pod Kanałem La Manche. Manifestanci zapowiadają na jutro zaostrzenie akcji protestacyjnej. Obawiają się utraty miejsc pracy.

Pracownicy żeglugi promowej MyFerryLink, zapewniającej przeprawę przez Kanał La Manche, a sprzedanej ostatnio przez spółkę Eurotunnel, ponownie blokowali tunel pod kanałem po francuskiej stronie.

Spółka Eurotunnel, będąca operatorem kolejowego połączenia tunelem pod kanałem La Manche, zgodziła się w tym miesiącu sprzedać duńskiej firmie DFDS swą żeglugę promową przez kanał, by zakończyć przeciągający się spór z brytyjskimi władzami, dotyczący zasad wolnej konkurencji. Blokadę francuskiego portu w Calais od poniedziałku organizują załogi promów w proteście przeciwko niekorzystnej dla nich decyzji francuskiego sądu.

Pracownicy MyFerryLink utrzymują, że sądowa decyzja naraża 600 miejsc pracy w ich spółce.

Związkowiec z MyFerryLink powiedział, że "blokada trwa". "Chcemy, żeby rządy Francji, Wielkiej Brytanii i Belgii zrozumiały, że jeśli nie znajdzie się sposób na uratowanie naszych 600 miejsc pracy, latem będzie dochodzić do zawieszania ruchu" pociągów Eurostar kursujących między Londynem a Paryżem.

W zeszłym tygodniu strajk około 400 pracowników promowych w terminalu po francuskiej stronie tunelu spowodował zawieszenie ruchu pociągów Eurostar.

Dziennikarze Reutera widzieli w Calais kilkadziesiąt ciężarówek stojących na drodze do portu. Strajkujący zagrodzili wjazd i terminal wyglądał na pusty poza trzema pasażerskimi samochodami czekającymi na cle.

Eurotunnel na swojej stronie internetowej podaje, że świadczy swoje usługi zgodnie z planem.

SCOP Sea France - spółdzielnia pracowników obsługujących promy na trasie Calais-Dover - zwróciła się do sądu handlowego w Boulogne-sur-Mer o przedłużenie jej kontraktu ze spółką Eurotunnel. Spółdzielnia chciała też, by sąd uniemożliwił jej rozwiązanie przez spółkę Eurotunnel po sprzedaży MyFerryLink. W poniedziałek sąd odmówił.

DFDS, która przejmuje promy od 2 lipca, obiecała zachować 202 z 577 pracowników MyFerryLink. SCOP Sea France nie chce się na to zgodzić. Wcześniej pracownicy żeglugi promowej bezskutecznie próbowali przejąć od spółki Eurotunnel dwa promy.

Tagi: kanał la manche, business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, unia, najważniejsze, fundusze unijne, gospodarka światowa
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz