Notowania

twitter
13.09.2013 10:04

Twitter planuje debiut giełdowy

Swoje plany firma ogłosiła rzecz jasna na... Twitterze. Zastrzegła jednak, że ten tweet nie stanowi oferty sprzedaży w rozumieniu prawa.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Rosaura Ochoa/cc/flickr)

Firma wystąpiła z takim wnioskiem do amerykańskich regulatorów rynku finansowego.To pierwszy krok niezbędne do rozpoczęcia procesu przygotowania się do wejścia na giełdę. Debiut Twittera będzie najbardziej oczekiwanym debiutem spółki technologicznej od czasu Facebooka.

Swoje plany firma ogłosiła rzecz jasna na... Twitterze. Zastrzegła jednak, że ten tweet nie stanowi oferty sprzedaży w rozumieniu prawa.

Firma nie wybrała jeszcze podmiotu, który zajmie się wprowadzeniem ich na giełdę. Jak donosi Reuters najbardziej prawdopodobnym kandydatem jest bank Goldman Sachs.

Debiut Twittera jest możliwy na gruncie przepisów ustanowionych w 2012 roku, które zezwalają na debiut tzw. wschodzących podmiotów, które szukają finansowania na rozwój, a ich roczne obroty nie przekroczyły jeszcze 1 mld dolarów.

Firma działa na rynku od 7 lat. Oferuje swoim użytkownikom możliwość publikowania krótkich wiadomości, składających się z nie więcej niż 140 znaków. Odniósł wielki sukces stając się jednym z głównych kanałów komunikacji rządów, korporacji, polityków czy celebrytów.

Jak donosi Reuters, Dick Costolo, prezes firmy, już od kilku lat myślał o jej debiucie. Nie zraził go nawet kiepski debiut innego internetowego giganta Facebooka, którego akcje w ciągu kilku miesięcy od debiutu spadły aż o 53 procent.

Twitter wyceniany jest na 10 mld dolarów, choć generuje niecały miliard dolarów przychodu.

Czytaj więcej w Manager.Money.pl
TP SA przejmuje operatora komórkowego Drugi kwartał nie był najlepszy dla Telekomunikacji Polskiej. Spółka odnotowała słabe wyniki finansowe. Teraz przejmuje PTK Centertel.
Ericsson inwestuje 800 mln euro w chmurę Firma ma zamiar wybudować trzy globalne centra nowych technologii. Dwa z nich będą się mieścić w Szwecji, jedno w Kanadzie.
Jak współistnieć na rynku z konkurencją? Zamiast pchać się tam, gdzie firm jest już pełno i biją się o konsumenta, znajdź sobie przestrzeń jeszcze niezagospodarowaną. To daje szansę na większe zyski - pisze Paweł Szwarcbach, specjalista zarządzania.
Tagi: twitter, business news, manager
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz