Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
chiny
20.07.2013 08:11

W Chinach tanieją towary luksusowe

Cena najbardziej cenionego chińskiego alkoholu, 30-letniej wódki Moutai spadła np. z 20 tys. juanów za butelkę do 17 tys. juanów.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Hector Garcia/CC-BY-SA-2.0/wikimedia)

Ubiegły rok był pierwszym, w którym ceny towarów luksusowych w Chinach nie rosły - ocenia raport instytutu badawczego Hurun. Główne przyczyny tego zjawiska upatruje m.in. w złej kondycji gospodarki.

W grupach towarów luksusowych, podzielonych na dziewięć kategorii - m.in. nieruchomości, samochody, zegarki i biżuteria, tytoń i alkohol, edukacja i turystyka - najbardziej w 2012 r. spadły ceny wysokiej klasy tytoniu i alkoholu - średnio o 1,85 proc. (w 2011 r. wzrosły o 7,84 proc.). Cena najbardziej cenionego chińskiego alkoholu, 30-letniej wódki _ Moutai _ spadła np. z 20 tys. juanów za butelkę do 17 tys. juanów.

Yang Chengping, główny doradca Stowarzyszenia Producentów Alkoholi Jiangxi (w prowincji Jiangxi) powiedział ogólnokrajowemu dziennikowi Zhongguo Ribao, że ostatnie zmiany cen oddają rzeczywistą wartość produktów, bowiem rosnący popyt w poprzednich latach spowodował nieuzasadniony wzrost cen. Uważa on także, że spadek popytu działa ożywczo na branżę, która musi zwrócić większą uwagę na jakość wyrobów.

Wśród badanych przez Hurun 77 produktów w 2012 r. w 13 przypadkach ceny spadły, w 28 wzrosły, a pozostałych artykułów pozostały bez zmian. Największy spadek zanotowano w przypadku francuskiego wina Chateau Lafite, którego cena za 1 karton (12 butelek) obniżyła się o 17,86 proc.

Po pięciu kolejnych latach wzrostu cen zegarków i biżuterii w 2012 r. zanotowano spadek o 0,85 proc., co nie oznacza, że zainteresowanie klientów zmalało. W dalszym ciągu bogaci klienci traktują wyroby z metali szlachetnych jako lokatę kapitału - podaje raport.

Jeden z dyrektorów strefy bezcłowej w Szanghaju w anonimowej wypowiedzi dla Zhongguo Ribao stwierdził, że wiele międzynarodowych luksusowych marek zwolniło tempo ekspansji w Chinach. Z jego doświadczenia w branży wynika, że można oczekiwać obniżki cen, co spowoduje większą konkurencję.

Największy wzrost cen wśród produktów luksusowych zanotowały podróże sprofilowane pod kątem wymagających klientów. Ich sprzedaż wzrosła o 6,23 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Zamożny 37-letni deweloper z Wenzhou, Li Zijian stwierdził, że mimo stałego wzrostu kosztów podróży luksusowych, chętnych jest coraz więcej, ponieważ ludzie jemu podobni lubią spędzać wolny czas z rodziną i przyjaciółmi w podróży. W tym roku Li planuje wydać na podróże co najmniej 1 mln juanów.

Czytaj więcej w Money.pl
Chiny przejmą rynek samochodów w 2016 W 2016 roku sprzedaż wyniesie ponad 2,3 mln aut z tego segmentu - zakłada najnowszy raport.
Jak Samsung przejmuje władzę nad światem Samsung rozpoczynał od handlu rybami, a dziś jest jednym z najpotężniejszych koncernów elektronicznych świata. Ale czy koreańskie przedsiębiorstwo jest gotowe na wyzwania, które niesie przyszłość?
Azure i Windows Phone? Microsoft stawia na Chiny! Microsoft obecnie zatrudnia cztery tysiące pracowników w Chinach, ale wkrótce ma się to zmienić. Steve Ballmer zapowiedział, że zwiększy zatrudnienie w tym kraju ,,o kolejne tysiące" w przeciągu najbliższych dwunastu miesięcy.
Tagi: chiny, business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz