W Polsce jest 17 milionów internautów
Ośmiu na dziesięciu polskich użytkowników sieci surfuje regularnie każdego dnia.
Ośmiu na dziesięciu polskich użytkowników sieci surfuje regularnie każdego dnia.
Ponad połowa Polaków korzysta z internetu. Oznacza to, że w Polsce jest obecnie 16,7 mln internautów w wieku 15-75 lat. Ponad 80 proc. z nich wchodzi do sieci kilka razy w tygodniu lub codziennie - wynika z badania Instytutu GfK Polonia.
W styczniu 2009 r. odsetek osób korzystających z internetu wzrósł o ponad 2 proc. w porównaniu do grudnia 2008 roku.
Jak podał Instytut, zdecydowana większość polskich internautów - 82 proc. - korzysta z sieci kilka razy w tygodniu lub codziennie. Co dziesiąty zagląda do sieci raz w tygodniu. Internauci korzystający z internetu rzadziej niż raz w tygodniu stanowią zaledwie 8 procent.
Ponad połowę badanej populacji (57 proc.) stanowią osoby w wieku 15-45 lat. W tej grupie prawie osiemdziesiąt procent deklaruje korzystanie z sieci. Spośród nich aż 84 proc. robi to przynajmniej kilka razy w tygodniu.
Wyniki badania pokazują, że w domu z internetu korzysta już połowa ankietowanych, niemal co trzecia osoba korzysta z niego również w pracy, szkole lub na uczelni (28 proc.), a 13 procent - w innych miejscach, takich jak kawiarenki, u znajomych, rodziny itp.
_ Bardzo szybko rośnie liczba komputerów podłączonych do sieci, szczególnie laptopów - co piąty respondent ma w domu przenośny komputer _ - napisano.
Prawie 70 proc. ankietowanych używa internetu do wyszukiwania informacji potrzebnych do pracy. Taka sama grupa korzysta z komunikatorów internetowych, najchętniej z gadu-gadu (92 proc. spośród wszystkich użytkowników komunikatorów) oraz ze Skype (67 proc.) Dla ponad połowy respondentów internet jest źródłem rozrywki, plotek i ciekawostek (65 proc.). Prawie połowa (46 proc.) przez internet korzysta z usług finansowo-bankowych.
Coraz częściej Polacy decydują się na zakupy na aukcjach internetowych - w ten sposób zaopatruje się już 28 proc. osób. Najczęściej internauci kupują w sieci książki i muzykę (19 proc.), sprzęt komputerowy (16 proc.) oraz sprzęt RTV (15 procent).
Najrzadziej w sieci kupowane są artykuły żywnościowe - zaledwie 2 proc. Nieczęsto też kupowane są leki i chemia gospodarcza (po 4 procent).
Badanie GfK Net Index realizowane jest co miesiąc na próbie 950 osób. Dotyczy zachowań Polaków, związanych z korzystaniem z internetu.