Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
facebook
28.10.2011 06:03

W Szwecji powstanie europejskie centrum Facebooka

Powstanie w mieście znanym dotychczas głównie z hutnictwa i górnictwa.

Podziel się
Dodaj komentarz

W mieście Lulea na północy Szwecji, znanym dotychczas głównie z hutnictwa i górnictwa, powstanie europejskie centrum danych Facebooka - poinformowali przedstawiciele tego portalu społecznościowego i władz lokalnych.

Centrum danych w Lulei będzie pierwszą tego typu inwestycją Facebooka w Europie. Mieścić się będzie w trzech halach o łącznej powierzchni 84 tys. metrów kwadratowych, co odpowiada 11 stadionom piłkarskim. Pierwszy z budynków ma być gotowy za rok, całość w 2014 roku. Wówczas centrum obsługiwać będzie większość ruchu generowanego przez 800 mln użytkowników Facebooka.

Lulea oferuje najlepsze warunki - niskie temperatury zapewnią serwerom naturalne chłodzenie, a bliskość źródeł energii odnawialnej (elektrownie wodne) pozwoli zadbać o klimat - powiedział Tom Furlong z firmy Facebook. Przy wyborze lokalizacji wzięto również pod uwagę dostępność wykształconej siły roboczej. W Lulei działa Uniwersytet Techniczny.

Przez pierwsze 3 lata inwestycja stworzy 300 miejsc pracy. Inwestycja Facebooka, szacowana na 800 mln koron (ponad 80 mln euro), uzyskała wsparcie szwedzkiego rządu. Minister gospodarki Annie Loeoef poinformowała, że centrum danych otrzyma 100 mln koron (ponad 10 mln euro) dofinansowania.

_ - Władze Lulei liczą, że inwestycja portalu społecznościowego przyciągnie do miasta kolejne firmy z branży IT, a gmina stanie się nową Doliną Krzemową. To największa inwestycja w naszym regionie od czasu, kiedy w 1940 roku powstała w Lulei huta _ - powiedział burmistrz Karl Petersen. Ujawnił, że znalezienie prestiżowego partnera zajęło samorządowi dwa lata.

O Facebooku czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/56/t89144.jpg ) ] (http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-i-badania/google-juz-tak-nie-rosnie-dlaczego-21729) Google przegrywa wojnę z Facebookiem Po spektakularnym starcie i wprowadzaniu nowych opcji, serwis zwalnia. Miała być konkurencja dla Facebooka, jednak Zuckerberg może spać spokojnie.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/99/t137827.jpg ) ] (http://manager.money.pl/news/artykul/facebook;i;google;angazuja;sie;w;polityke,116,0,934004.html) Facebook i Google+ wydały 4 mln na politykę Giganty pośród mediów społecznych, jak Facebook i Google, starają się przestawiać swoją obecność w polityce, jako zaangażowanie obywatelskie.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/17/t14353.jpg ) ] (http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/social-media/facebook-places-w-polsce-to-porazka-nie-rozumiemy-geolokalizacji-21410) Porażka Facebooka. To się w Polsce nie udało Check-in jest dla większości użytkowników tylko lansem. Najpopularniejsze lokalizacje to lotniska i modne restauracje. Brak również polskich, ciekawych kampanii z wykorzystaniem Places na szeroką skalę.
Tagi: facebook, business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, e-biznes, pap
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz