Notowania

okęcie
23.01.2012 08:55

Warszawskie lotnisko traci pasażerów i pieniądze

Zysk warszawskiego Lotniska Chopina może być w tym roku mniejszy o 30 - 40 proc. w porównaniu z rokiem 2011.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Money.pl/Tomasz Brankiewicz)

Zysk warszawskiego Lotniska Chopina może być w tym roku mniejszy o około 30 - 40 proc. w porównaniu z 2011 rokiem. Mimo to dyrektor portu na modernizacje planuje wydać około 300 mln zł.

- _ Wynik finansowy w tym roku będzie na pewno niższy niż w 2011 r. z kilku powodów. Jednym z nich jest zamknięcie starej części terminalu tuż po Euro 2012 i jego modernizacja _ - powiedział dyrektor lotniska Michał Marzec.

Wyjaśnił, że wyłączenie tej części odbije się na wielkości przychodów pozalotniczych, np. wynajmu powierzchni komercyjnej.

- _ Według naszych prognoz, przy wyniku finansowym za 2011 r. wielkości około 90 mln zł, ten rok będzie gorszy o ok. 30-40 proc. _ - dodał.

Marzec pytany o to, jaki wpływ na warszawskie lotnisko będzie miało otwarcie podwarszawskiego Modlina, odparł, że może ono zmniejszyć dynamikę wzrostu ruchu pasażerskiego.

- _ Zakładamy, że otwarcie lotnisko w Modlinie może zmniejszyć dynamikę wzrostu ruchu pasażerskiego albo wręcz ją ustabilizuje. Przy czym bardziej tego wpływu Modlina spodziewamy się w 2013 roku, niż w tym. Spodziewamy się, że tak naprawdę lotnisko to ruszy jesienią tego roku _ - powiedział Marzec.

Wyjaśnił, że ewentualne odejście z Lotniska Chopina linii niskokosztowych może jednak spowodować pojawienie się nowych przewoźników oraz połączeń lotniczych, a co za tym idzie większą liczbę pasażerów.

- _ W tym roku w sezonie letnim włoski przewoźnik Air One zadeklarował wykonywanie połączeń z Warszawy do Włoch _ - powiedział. Dodał też, że więcej pasażerów może pojawić się na lotnisku w związku z planowanym przez LOT otwarciem nowego połączenia z Warszawy do Pekinu w maju tego roku.

- _ Podobnie, jak LOT, czekamy na Dreamlinera. Pojawienie się go przyniesie korzyści i polskiemu przewoźnikowi, i nam, jako lotnisku, mogącemu obsługiwać takie maszyny _ - powiedział Marzec.

Wyjaśnił, że lotnisko wspólnie z LOT-em pracuje nad dalszym rozwojem warszawskiego portu przesiadkowego, tzw. hubu. - _ Współpraca układa się bardzo dobrze. Najlepiej odzwierciedlają to konkretne liczby. Kiedy zaczynaliśmy, przy rękawach (kryte przejścia do samolotu - przyp. red.) stawało tylko około 25 proc. samolotów LOT-u, obecnie korzysta z nich ponad 70 proc. z nich _ - dodał dyrektor warszawskiego lotniska.

Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy oraz cargo. W 2011 r. port obsłużył ponad 9,3 miliona pasażerów i odprawił ponad 43,6 tys. ton cargo.

Czytaj w Menstream.pl
Okęcie stawia na nowe, egzotyczne kierunki Lotnisko Chopina przekonuje światowych przewoźników do uruchomienia 24 nowych kierunków lotów.
Zobacz 300-tonową, latającą bestię na Okęciu To największy na świecie samolot pasażerski. Dwupoziomowy Super Jumbo, mieści ponad 850 pasażerów, jego rozpiętość skrzydeł wynosi blisko 80 metrów, a lata z prędkością do 1020 km/h.
Przetarg na Okęciu. Inwestycja za 300 mln zł Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze (PPL) zarządzające Lotniskiem Chopina ogłosiło przetarg na generalnego wykonawcę przebudowy starej części terminalu.
Tagi: okęcie, business news, wiadmomości, kraj, gospodarka, manager
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz