Notowania

kryzys
25.02.2009 16:10

Więcej płacimy za aplikacje niż smartfony

Kryzys ekonomiczny nie przeszkadza posiadaczom urządzeń mobilnych wydawać sporych sum na aplikacje, których często użyją tylko kilka razy.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/Radek Pietruszka)

O tym, że większość pobieranych na telefony aplikacji wykorzystywana jest jedynie w dniu zakupu pisaliśmy przedwczoraj. Dziś kolejna porcja statystyk, dotyczących rynku aplikacji mobilnych.

Jak wynika z sondażu przeprowadzonego przez ABI Research 15% spośród osób, które w ubiegłym roku instalowały na swoich smartfonach rozmaite aplikacje wydało na nie blisko 100 dolarów. Kolejne 16,5% deklaruje, że kwota ta oscylowała pomiędzy 100 a 500 dolarów.

_ "Pierwszy raz w historii rynku mobilnego zdarza się, by konsumenci wydawali więcej pieniędzy na aplikacji niż na same urządzenia" _, powiedział Jeff Orr, analityk ABI.

Orr twierdzi też, że Apple App Store psuje rynek obniżając drastycznie ceny za aplikacje mobilne. _ "Nie wydaje mi się, by Apple celowo dążyło do ukształtowania cen na tak niskim poziomie. Jest to raczej efekt uboczny modelu, w jakim działa iTunes. Zmusza on deweloperów do ciągłej rywalizacji. Ile jednak można konkurować na płaszczyźnie różnorodności i funkcjonalności aplikacji? W tej chwili jedynym obszarem rywalizacji jest cena - im niższa, tym większe prawdopodobieństwo, że klient skorzysta z naszej usługi" _, twierdzi Orr.

Apple zapędza tym samym deweloperów w kozi róg, dając im jedynie wybór pomiędzy masową sprzedażą tanich jak barszcz aplikacji na iPhone lub droższych programów dystrybuowanych innymi niż App Store kanałami. Być może szansą będzie planowane w tym roku uruchomienie sklepów przez Nokię, Palm, RIM oraz Samsung, dedykowanych dla swoich smartfonów.

Źródło: Yahoo! Tech

Tagi: kryzys, ceny, rynek, rynku, apple, urządzenia, cena, konsumenci, usługi, telefony, business news, manager, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz