Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Wojna o "Tigera". Sąd podjął decyzję

Wojna o "Tigera". Sąd podjął decyzję

Fot. Slawek/CC/Flickr
Spółka FoodCare może produkować i sprzedawać napoje energetyczne pod nazwą Tiger. Krakowski sąd przychylił się do wniosku spółki o wstrzymanie wykonania decyzji zabraniającej jej produkcji, sprzedaży i promocji napoju pod tą marką.

Jak poinformowała Angelika Michalak z Sądu Okręgowego w Krakowie, decyzja sądu została wydana do czasu rozpatrzenia zażalenia wniesionego przez spółkę FoodCare.

17 stycznia podobną decyzję w stosunku do drugiego producenta napoju Tiger, grupy Maspex, wydał sąd w Gdańsku. Oznacza to, że obecnie obie firmy mogą produkować i sprzedawać napoje pod nazwą Tiger.

Prezes FoodCare Wiesław Włodarski poinformował, że decyzja krakowskiego sądu oznacza dla spółki możliwość wznowienia wytwarzania i wprowadzania do obrotu napojów tej marki.

Na początku stycznia sądowe zakazy produkcji, sprzedaży i promocji napojów energetycznych Tiger otrzymały obie firmy, które spierają się o prawa do marki Tiger. Sąd w Gdańsku wydał zabezpieczenie powództwa dla wadowickiego Maspeksu, a sąd w Krakowie podobne postanowienie wydał dla firmy FoodCare z podkrakowskiego Zabierzowa.

W listopadzie 2010 r. fundacja Dariusza Michalczewskiego Równe Szanse wypowiedziała FoodCare z podkrakowskiego Zabierzowa umowę na produkcję i dystrybucję napoju energetycznego Tiger Energy Drink. Fundacja podpisała umowę w tej sprawie z inną firmą - Maspex Wadowice.

1 grudnia Sąd Okręgowy w Gdańsku, na wniosek Fundacji, zakazał FoodCare produkcji napoju. Gotowe produkty zajął komornik. Firma złożyła zażalenie i gdański sąd zmienił swoją decyzję, pozwalając FoodCare na wznowienie produkcji. Równocześnie napoje energetyczne pod nazwą Tiger zaczęły produkować spółki z grupy Maspeksu, co skutkowało tym, że na rynku dostępne były dwa napoje pod tą samą nazwą.

Według ostatnich danych FoodCare, w październiku 2010 r. produkowany przez nią Tiger był liderem na rynku napojów energetycznych. Jego szacunkowy udział wartościowy wynosił ponad 30 proc., a ilościowy - ok. 30 proc. Z tych samych badań wynika, że największy konkurent miał odpowiednio: 20 proc. i ok. 7 proc.

Czytaj w Money.pl
Red Bull ma mistrza świata. Dostanie skrzydeł?
Sebastian Vettel został mistrzem świata Formuły 1. Jego sponsor jest w gorszej kondycji.
tiger, michalczewski, energy drink
PAP
Czytaj także
Polecane galerie