Notowania

fiat
07.11.2009 06:43

Wrogie awionetki witały szefa Chryslera

Sergio Marchionne musi zmierzyć się z krytyką i wyzwaniem jakim jest ratowanie firmy.

Podziel się
Dodaj komentarz
(markomni/CC/Flickr)

*Miała być sześciogodzinna prezentacja firm i show z reminiscencją najlepszych dni Chryslera, Dodge`a i Jeepa. Jednak przyjęcie Sergio Marchionne było mało uroczyste. *

Kiedy szef Fiata przybył do siedziby Chryslera w Auburn Hills, by zaprezentować pięcioletni plan uzdrowienia ikony amerykańskiej motoryzacji, nad centralą koncernu pojawiły się dwie awionetki. Ciągnęły za sobą białe banery z napisami: _ Fiat Chrysler Bailout Bandits _ - jawna krytyka czerpania przez włoski koncern samochodowy pieniędzy z kasy amerykańskich podatników.

Amerykański rząd wsparł Chryslera dziesięcioma miliardami dolarów. Ma to zapobiec całkowitemu upadkowi byłej spółki-córki Daimlera. Wraz z Marchionne ma teraz nadejść zwrot - dla Chrysler i dla Ameryki.

Marchionne wierzy, że najgorsze jest już za Chrylsrem. Wprawdzie na rynku amerykańskim firma wciąż traci udziały i w prawie wszystkich sondażach otrzymuje najgorsze oceny za jakość i wizerunek. - A_ le wpływ problemów ze zbytem na sytuację finansową jest znacznie przeceniany _ - mówił Marchionne przed setką zgromadzonych dziennikarzy, analityków i menadżerów Chryslera.

Sergio Marchionne odpowiada na pytania dziennikarzy w siedzibie Chryslera (ang.):

Trzeci co do wielkości -po GM i Fordzie - amerykański producent aut odnotował we wrześniu zysk operacyjny, a od czasu zakończenia w czerwcu postępowania upadłościowego odzyskał płynność w wysokości 1,7 mld dolarów._ Nowy Chrysler jest skąpy, a wręcz tani _ - podkreślał Marchionne stojąc na tle wyświetlanego na ekranie pliku studolarowych banknotów związanych paskiem od spodni.

W październiku koncerny Ford i GM sprzedały więcej aut niż przed rokiem, podczas gdy wyniki sprzedaży Chryslera są prawie o jedną trzecią mniejsze od ubiegłorocznych..

Marchionne zrestrukturyzował już kiedyś beznadziejny przypadek, jakim był wtedy Fiat. Jednak, jak ostrzegają analitycy z branży, sprawa z Chryslera jest o wiele trudniejsza.

Chryslerowi brakuje atrakcyjnych modeli, kapitału a także personelu. _ - Decydujące pytanie to: Jak można utrzymać Chryslera przy życiu do 2012 r.? _ - mówi John Wolkonowicz z Global Insight. Do tego czasu Fiat musi wyposażyć Amerykanów w technologię, mniejsze auta oraz lepszych menadżerów.

Marchionne stara się jak może ograniczyć pesymistyczne nastroje. Z pewnością czuje się jak piąty mąż Zsa Zsa Gabor, który powiedział niegdyś:_ Wiem, co mam robić. Jednak nie wiem, czy będzie to ekscytujące. _

ZOBACZ TAKŻE:

* [ KE zgodziła się na przejęcie Chryslera przez Fiata ]( http://manager.money.pl/news/artykul/ke;zgodzila;sie;na;przejecie;chryslera;przez;fiata,202,0,495306.html )
Tagi: fiat, business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager
Źródło:
Handelsblatt
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz