Jak się okazuje wcale nie na koszykówce zarabia się najwięcej w Stanach Zjednoczonych. Większe wpływy przynoszą inne sportowe organizacje - NFL i MLB.
Komisarz NBA, David Stern (na zdj.), na łamach NBA.com poinformował, że zarządzana przez niego organizacja uzyska w tym sezonie przychód w wysokości 5 mld dolarów. To na razie prognoza.
Okres rozliczeniowy kończy się 30 września 2013 roku. W porównaniu do poprzednich pełnych rozgrywek - 2010/2011 - organizacja zanotowała 20 procentowy wzrost. Główne źródła wpływów to prawa do transmisji i umowy z mediami, działalność handlowa, kontrakty w sprawie wykorzystywania marki, patronat w organizowanych wydarzeniach i mecze za oceanem.
Najbardziej dochodową organizacją sportową w USA jest NFL, zawodowa liga futbolu amerykańskiego. Jej prezesem jest Roger Goodell. Szacowany przychód NFL za sezon 2012/2013 będzie o 4 mld dolarów większy niż wpływy NBA.
Nieco mniej niż NFL zarobi kierowana przez Buda Seliga profesjonalna liga baseballa. W następnym roku kasa MLB powiększy się o 7,5 mld dolarów.
Najmniej dochodowe są rozgrywki hokeja na lodzie, NHL. Organizacja kierowana przez Gary'ego Bettmana wygeneruje przychód nieco przewyższający 3 mld dolarów. Wynik NHL będzie najsłabszy, ponieważ rozgrywki jeszcze nie wystartowały ze względu na spory pomiędzy właścicielami klubów a zawodnikami. Oczywiście chodzi o podział pieniędzy.
Aby poprawić wyniki finansowe, NBA planuje rozszerzyć działalność na rynku europejskim. Za Europę odpowiedzialny jest Adam Silver, zastępca Davida Sterna. Organizacja planuje założenie europejskiej dywizji. Jednak nie wcześniej niż za dziesięć lat. To jeszcze pomysł Sterna, który przestanie sprawować funkcję komisarza pierwszego lutego 2014 roku.
W planach jest również organizacja na Starym Kontynencie turniejów trzech na trzech. W zawodach mieliby występować zawodnicy NBA.
Czytaj więcej w Manager.Money.pl | |
---|---|
Z tego paraolimpijczycy cieszą się najbardziej Polacy w klasyfikacji medalowej zajęli dziewiąte miejsce zdobywając 14 złotych medali, 13 srebrnych i 9 brązowych. | |
Taka jest smutna prawda o Tour de France Jeszcze przed I wojną światową wyścig został wymyślony jako platforma reklamowa dla magazynu sportowego _ I'Auto. _ | |
Menshealth.pl, Runners-world.pl w sieci BAN Wszystkie serwisy internetowe wydawnictwa Motor Presse Polska weszły w skład sieci Business Ad Network. Są wśród nich serwisy internetowe polskich edycji marek takich jak Men's Helath, Runners World, Auto Motor i Sport, Motocykl. |