Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
google
22.04.2008 11:35

Zwycięska strategia Google na aukcji 700 Mhz

Niedawno Federalna Komisja Komunikacji sprzedawała na aukcji pasmo 700 MHz.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/EPA)

Niedawno Federalna Komisja Komunikacji sprzedawała na aukcji pasmo 700 MHz.

Związane z nią działania Google spowodowały, że koncern zyskał kilku wrogów wśród amerykańskich senatorów, jednak trzeba przyznać, że firma zatrudnia świetnych strategów.

Przypomnijmy, że pasmo 700 MHz przed rozpoczęciem aukcji cieszyło się sporym zainteresowaniem. Chciały je nabyć m.in. wielkie koncerny telekomunikacyjne. Zainteresowany był również Google.

Firma Page'a i Brina wysunęła kilka propozycji dotyczących zasad zakupu pasma, a jednym z najważniejszych był pomysł, by jego przyszły właściciel miał obowiązek dopuszczenia do korzystania zeń urządzeń i programów produkowanych przez inne firmy.

Google obiecywał, że jeśli zasady zostaną przyjęte, zaoferuje na aukcji co najmniej 4,6 miliarda dolarów. FCC ugięło się pod żądaniami potężnego koncernu, który tłumaczył swoją propozycję chęcią umożliwienia użytkownikom większego wyboru. Dla konkurentów i analityków stało się jednak jasne, że wyszukiwarkowy gigant chce w ten sposób zniechęcić telekomy do przystąpienia do aukcji, dzięki czemu mógłby tanio kupić pasmo.

Google zaoferowało 4,71 miliarda i zostało przelicytowane przez Verizona, który dał zaledwie o 30 milionów dolarów więcej.

Po bliższym zastanowieniu się widać, że Google... wygrał aukcję. Firma proponuje Androida i niewykluczone, iż w przyszłości, co już przed wieloma miesiącami zauważył jeden z analityków specjalizujący się w działaniach Google'a, będzie miała coraz więcej ofert związanych z telekomunikacją.

Klienci będą więc mogli bez przeszkód używać urządzeń i programów Google'a, a koncern nie musiał wydawać pieniędzy na zakup pasma. Internauci wykorzystają więc urządzenia korzystające z systemu Google'a, dzięki którym zyskają dostęp do usług Google'a i obejrzą reklamy Google'a.

Działania firmy nie spodobały się jednak Fredowi Uptonowi oraz Cliffowi Stearnsowi i Johnowi Shimkusowi z Izby Reprezentantów. Twierdzą oni, że Google przechytrzył FCC, a jego działania spowodowały, że Komisja uzyskała za pasmo miliardy dolarów mniej, niż mogłaby otrzymać, gdyby nie przyjęto propozycji Google'a.

Przedstawiciele firmy zaprzeczają, by chcieli podejść urzędników. Twierdzą, że ich koncern chciał wygrać przetarg, a największym zwycięzcą są konsumenci. - _ Aukcja nie tylko przyniosła skarbowi państwa rekordową kwotę, ale była też historycznym momentem, w którym użytkownicy, dzięki uczestnictwu Google'a, zyskali nowe prawa. To wielkie zwycięstwo konsumentów i jesteśmy szczęśliwi, że się do niego przyczyniliśmy _ - czytamy w oświadczeniu firmy.

Tagi: google, business news, manager
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz