Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Legia jest jak Pepsi

Legia jest jak Pepsi

Rozmowa z dr Małgorzatą Bonikowską, prezesem ośrodka dialogu i analiz THINKTANK, organizatorem Forum Brandingu, które w 2016 roku przebiegać będzie pod hasłem „Młoda Polska”.

Tegoroczne Forum Brandingu organizowane przez ośrodek dialogu i analiz THINKTANK odbędzie się 2 czerwca na Stadionie Legii w Warszawie. Dlaczego akurat tam?

Dr Małgorzata Bonikowska, prezes ośrodka THINKTANK: Miejsce jest nieprzypadkowe. Wybraliśmy centrum konferencyjne klubu Legii, bo chcieliśmy podkreślić znaczenie tej marki. Legia jest trochę jak Pepsi. Tej marce udało się coś, co udaje się bardzo rzadko: po stu latach jest nadal mocna, rozpoznawalna i integruje ludzi. Jest także ważną submarką dla Warszawy. A ostatnia wygrana – podwójny tytuł mistrza Polski: w rozgrywkach Ekstraklasy oraz w Pucharze Polski – nadaje jej jeszcze szczególny wymiar marki-czempiona. Warszawa jest z Legii dziś bardzo dumna.

Do kogo adresowane jest Forum Brandingu?

To wydarzenie, które organizujemy cyklicznie. W zeszłym roku podsumowywaliśmy ostatnie 25-lecie komunikacji marketingowej w Polsce, więc na Forum Brandingu spotkało się całe środowisko: eksperci ds. marketingu i najlepsi praktycy. Zauważyliśmy, że warto w tym gronie dalej rozmawiać o trendach i nowych ideach. Dlatego w tym roku stawiamy na narracje – zarówno młodych marek, jak i tych z uznaną już, długą historią. Zastanowimy się na jakich wartościach budowane są dziś marki. Porozmawiamy o tym co znaczy dziś odpowiedzialność marki i co marki mogą zrobić by zmieniać świat na lepsze. Dyskusję adresujemy do osób, które pracują w działach marketingu, informacji, reklamy czy sponsoringu, ale do udziału w Forum zapraszamy także wszystkich tych, którzy interesują się komunikacją społeczną i chcą wiedzieć, co nowego dzieje się w branży. Cenna jest także możliwość przeanalizowania konkretnych przypadków ciekawych, nowatorskich narracji i kampanii.

Dlaczego tegoroczną edycję Forum Brandingu postanowiliście poświęcić młodemu pokoleniu marketingowców i narracji kierowanej do ludzi młodych?

Młodsze pokolenie konsumentów jest wciąż jeszcze słabo rozumiane przez starszych. A to wciąż starsi – przedstawiciele pokolenia X czy baby-boomers – kształtują komunikację instytucji i firm. Tymczasem pokolenie Y, Z i młodsi mają swoje wyobrażenie o markach, ich roli i znaczeniu. Inaczej także podchodzą do budowania brandów i komunikacji w ogóle. Warto się więcej dowiedzieć o tym, jak młodzi Polacy widzą świat i wpływa to na marki – zarówno młode, jak i te z długą historią.

Kim są uczestnicy Forum organizowanego przez THINKTANK?

Uczestnikami Forum są przede wszystkim praktycy – szefowie marek, osoby tworzące narracje i kampanie, odpowiadające za komunikację w firmach. To z nimi chcemy się podzielić wiedzą czy ich zainspirować, zapraszając do tego przedstawicieli brandów o ugruntowanej pozycji i utrwalonym wizerunku. Jednym z naszych gości będzie Małgorzata Rokita, Dyrektor Marketingu P&G Europa Centralna, która opowie o roli marek w kształtowaniu postaw społecznych na podstawie takich marek jak Pampers czy Always.

Ciekawe jest również zestawienie przedstawicieli młodych marek, takich jak Antonina Samecka z RISK Made in Warsaw, z ludźmi, którzy zarządzają wielkimi utrwalonymi brandami – jak choćby Natalia Szczygieł, założyciel i prezes Creative Sport Investment, współpracująca m.in. z Legią czy Ekstraklasą. Nie zabraknie także innowacyjnych jednostek, które są marką samą w sobie, jak Olivier Janiak, twórca kalendarza „Dżentelmeni” czy Rafał Bauer, prezes Próchnika.

Czy współczesne kanały komunikowania - Twitter, Facebook - powinny być wykorzystywane przez ekspertów, analityków, ludzi nauki i wszystkich tych, których praca polega na tworzeniu spójnych treści, znacznie obszerniejszych niż 1600 znaków?

Nie ma innej drogi. Dziś najpopularniejsze społeczności internetowe są większe niż państwa. Jeśli wziąć pod uwagę miesięczną aktywność ich użytkowników, największym społeczeństwem jest FB (1,6 mld), potem Chiny (1,3 mld), Indie (1,2 mld), a następnie Whatsapp (1 mld) i Instagram (400 mln), dopiero potem Stany Zjednoczone, prawie łeb w łeb z Twitterem i Google Plus... Takie czasy.

Pani i prowadzony przez Panią ośrodek dialogu i analiz THINKTANK często korzystacie z Twittera i FB. Czy to się jakoś przekłada na Wasz biznes? Jak?

To narzędzia naszej pracy. Korzystamy z nich codziennie. Są ważnymi kanałami komunikacji z członkami naszego klubu i z całą społecznością wokół THINKTANK, która liczy już prawie 15 tys. osób. Umożliwiają także szersze informowanie o naszych działaniach m.in. mediów. Cieszymy się że i Państwa portal nas obserwuje i korzysta z naszej wiedzy.

Forum Brandingu 2016 odbedzie się 2 czerwca na Stadionie Legii przy ul. Łazienkowskiej 3 w Warszawie.

Informacja o wydarzeniu oraz rejestracja: http://forumbrandingu.pl/


Artykuł sponsorowany
Czytaj także
Polecane galerie