Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
inwestycje
28.11.2014 10:05

Liczy się dobry klimat inwestycyjny

Pro-aktywna postawa, a nade wszystko przemyślany pomysł na współpracę samorządu z biznesem to zdaniem uczestników Festiwalu Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur, zorganizowanego przez samorząd województwa warmińsko-mazurskiego, skuteczna recepta na sukces.

Podziel się
Dodaj komentarz

Te istotne kwestie omawiali samorządowcy z województwa warmińsko-mazurskiego oraz eksperci z instytucji otoczenia biznesu wspierających przedsiębiorczość podczas Festiwalu Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur, który odbył się 27 listopada w Działdowie.

W programie pierwszego dnia festiwalu znalazły się wykłady, panele dyskusyjne oraz prezentacje dobrych praktyk. O efektywnych sposobach pozyskiwania inwestorów oraz budowaniu dobrego klimatu inwestycyjnego rozmawiali przedstawiciele samorządów z regionu Warmii i Mazur oraz eksperci z Invest In Pomerania, PAIiIZ, PARP, Fundacji ProProgresio, CBRE, Work Service, Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, Warmińsko-Mazurskiej Strefy Ekonomicznej, Elbląskiego Parku Technologicznego, Warmińsko-Mazurskiego Funduszu „Poręczeń Kredytowych”. Nie zabrakło też głosów samych przedsiębiorców, których reprezentowali przedstawiciele firm Dekorglass Działdowo S.A i Transcom Worldwide.

Samorządy z województwa warmińsko-mazurskiego coraz częściej podejmują aktywne działania mające na celu pozyskiwanie inwestorów polskich i zagranicznych. Nic dziwnego - atrakcyjny inwestor to nie tylko nowe miejsca pracy i zastrzyk kapitału dla gminy, ale również budowanie dobrego klimatu inwestycyjnego i wizerunku regionu.

„Dialog i likwidacja barier pomiędzy administracją publiczną a biznesem to podstawa, jeśli chcemy mówić o dobrym klimacie inwestycyjnym. To musi zrozumieć każdy pracownik samorządu, odpowiedzialny za promocję gospodarczą i kontakt z inwestorem. – podkreślił Radosław Zawadzki, Dyrektor Departamentu Koordynacji Promocji z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego. – „Wydarzenia, takie jak Festiwal Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur mają właśnie służyć wymianie poglądów, doświadczeń i edukacji w zakresie efektywnej współpracy z biznesem”.

Część prelekcyjną Festiwalu poświęcono efektywnym sposobom pozyskania inwestorów oraz budowaniu dobrego klimatu inwestycyjnego. Jak zauważyła większość prelegentów, jednym z kluczowych elementów determinujących pojawianie się inwestycji w regionie jest stworzenie przemyślanej oferty inwestycyjnej.

Żywą reakcję i ciekawą wymianę poglądów wywołały panele dyskusyjne, w których udział brali przedstawiciele przedsiębiorców, administracji samorządowej, środowiska naukowego oraz instytucji otoczenia biznesu.

Uczestnicy pierwszego panelu dyskusyjnego, dotyczącego budowania dobrego klimatu inwestycyjnego i przyciągania inwestorów, zgodzili się, że dużą rolę w kreowaniu przewagi konkurencyjnej w obszarze inwestycji odgrywa kapitał ludzki. Odpowiednie kwalifikacje i przygotowanie zawodowe społeczności lokalnej, poziom wykształcenia, struktura demograficzna, znajomość języków obcych to elementy, które mogą zadecydować o tym, czy przedsiębiorca zdecyduje się na dokonanie inwestycji w danej gminie.

O tym czy Warmia i Mazury mogą zaistnieć na mapie nowoczesnych usług dla biznesu rozmawiali uczestnicy drugiego panelu dyskusyjnego. Coraz bardziej popularny outsourcing w zakresie procesów biznesowych, usług informatycznych czy centrów badawczo-rozwojowych stanowi dziś szansę dla rozwoju gospodarczego nie tylko regionów, ale całych państw. Jak zauważyła jednak Edyta Wiwatowska, Prezes Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, rynek BPO jest coraz bardziej zróżnicowany i aby zainteresować potencjalnych inwestorów należy tworzyć oferty dedykowane, dostosowane do konkretnych sektorów.

Pierwszy dzień festiwalu zakończył się prezentacjami dobrych praktyk w zakresie efektywnego modelu współpracy gospodarczej w skali województwa, obsługi inwestora w gminie oraz przyciągania inwestycji przez specjalne strefy ekonomiczne z rejonu Warmii i Mazur. W kolejnym dniu (28 listopada), uczestnicy Festiwalu będą mieli szansę pogłębić swoją wiedzę z zakresu biznesowych negocjacji i biznesowego savoir-vivre, tworzenia efektywnych struktur ds. współpracy z inwestorem oraz przygotowania perfekcyjnej wizyty inwestorskiej.

Tagi: inwestycje, strategie, patronat
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz