Notowania

strategie
18.09.2016 15:06

Rusza III edycja konferencji Geomarketing Forum

Pracujesz w marketingu? Odpowiadasz za rozwój sieci handlowej? Chcesz otworzyć biznes? Musisz zwiększyć sprzedaż? 25 października musisz tu być!

Podziel się
Dodaj komentarz

Aby zanotować wzrost sprzedaży, właściciel sklepu może wykupić dodatkową reklamę w lokalnej gazecie, zatrudnić kolejnego sprzedawcę lub uruchomić nową placówkę. To działania, które podjęłaby większość managerów. Jest jednak jeszcze jedna droga. Jaka? O tym będą opowiadać eksperci podczas III edycji konferencji Geomarketing Forum.

**Własny biznes**

Weźmy inny przykład. Otworzyć punkt xero przy akademiku czy butik z używaną odzieżą znanych marek w korporacyjnej dzielnicy? A może lepszy byłby kolejny skup makulatury na robotniczym osiedlu, bądź franczyza jednej z sieci gastronomicznej? Takie pytania spędzają sen z powiek wielu początkującym przedsiębiorcom. Nic dziwnego. Aby uruchomić sklep nierzadko muszą poświęcić wszystkie swoje oszczędności i zapożyczyć się w banku. Jeśli wybiorą zły punkt, mogą nie wyjść z długów do końca życia. Dlatego robią rozpoznanie. Odwiedzają upatrzoną okolicę, aby z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić, że jej mieszkańcy (i bywalcy) nie będą chcieli kupować u nikogo innego, tylko u nich. Konsultują też ze znajomym, który zjadł zęby na handlu.

Można inwestować w ciemno, ale sensowniej kierować się swoimi spostrzeżeniami, głosem intuicji i opiniami osób z branży. Sęk w tym, że takie zdroworozsądkowe podejście to przykład innowacji kontynuacyjnej. Tak robi każdy w miarę rozsądny przedsiębiorca. Innowacja przełomowa, która pomaga naprawdę rozwijać biznes, polega w tym przypadku na zastosowaniu geomarketingu, który pozwala z dużą precyzją ocenić konsumencki potencjał danej okolicy. Analiza obejmuje działającą tam konkurencję, ruch wokół planowanej placówki i takie informacje, jak zamożność mieszkańców czy bliskość parkingów i przystanków autobusowych.

- Dzięki systemom geomarketingowym można prześwietlać coraz mniejsze przestrzenie - już nie tylko region, ale też miasto, dzielnicę czy osiedle - tłumaczy Michał Drożdż, Dyrektor Zarządzający GIS Support. - Dlatego narzędzia te stają się nieocenionym wsparciem nie tylko dla właścicieli placówek handlowych i usługowych, ale także dla specjalistów od marketingu. Pomagają im dokładnie określić miejsca, w których reklamy na nośnikach, bądź kampanie ulotkowe będą miały największą siłę rażenia. To sposób na duże oszczędności.

- Nie bez powodu „geomarketing” stał się jednym z najbardziej popularnych trendów ostatnich lat – wyjaśnia Paweł Kacperek, organizator Geomarketing Forum. - Dodać należy, że pomogły mu w tym inne, zbieżne z nim trendy w postaci mobility, big data czy Internet of Things. Od kilku już lat obserwujemy z bliska branżę i widzimy jej dynamiczny rozwój w ostatnim czasie. Jedną z najciekawszych zmian są zwiększające się zasoby, którymi można zasilić rozwiązania geomarketingowe. To już nie tylko adresy, ale też ogromne bazy danych pochodzące z urządzeń mobilnych czy dotyczące naszych zachowań w sieci. Centra handlowe poprzez umieszczanie odpowiedników sensorów są w stanie powiedzieć, skąd przyszedł klient, który odwiedził dany sklep i gdzie poszedł dalej. Przy odpowiedniej analizie, tego typu wiedza jest bezcenna. Pozwala głębiej zrozumieć klienta i jego potrzeby, a poprzez to zapewnić sobie jego lojalność, lepiej wykorzystać jego potencjał (choćby poprzez cross-selling), pozyskać innych, jemu podobnych klientów
i w efekcie zwiększyć przychody. – dodaje Paweł Kacperek.

Tegoroczna, 3. już edycja Geomarketing Forum odbędzie się 25 października w Warszawie. Podczas konferencji zaprezentowane zostaną m.in. rodzaje narzędzi, metody wykorzystania usług geomarketingowych i możliwości oferowane przez analizę odpowiednich danych. Zaproszeni eksperci opowiedzą, jak umiejętnie planować kampanie reklamowe, monetyzować dane, zarządzać działami planowania i sprzedaży czy optymalizować działania związane z obsługą klientów. Analitycy z PwC podpowiedzą, jak w biznesie wykorzystywać beacony, przedstawiciel Grupy Wirtualna Polska pokaże, jak geolokalizacja w aplikacjach mobilnych może przełożyć się na sprzedaż, a Michał Krauze z T-mobile udowodni, że wiedza o kliencie jest bezcenna dla biznesu. To jednak nie wszystko, bowiem firma Esri Polska przedstawi najlepsze na świecie przykłady wdrożeń analiz geoprzestrzennych, które mają wpływ na rozwój różnych sektorów biznesu, a WIGeoGIS wraz z KFC zaprezentuje jak można efektywnie zarządzać dostawami w sieci Fast Food. Z kolei jak to wszystko
zobrazować na mapie i jakie na jej podstawie podejmować decyzje biznesowe - wytłumaczy Marek Turlejski z DataWise.

Geomarketing Forum to jedyne wydarzenie w Polsce, po którym uczestnicy wychodzą z taką dawką wskazówek biznesowych, jakie mogliby uzyskać na co najmniej kilkudniowych szkoleniach.

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do rejestracji pod adresem: geomarketingforum.pl.

Tagi: strategie, patronat
Źródło:
Artykuł sponsorowany
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz