Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
przedsiębiorczość
03.11.2014 14:47

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości już po raz siódmy w Polsce

150 krajów, tysiące bezpłatnych szkoleń, wykładów i debat. 17 listopada rusza siódma edycja Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości – największego na świecie wydarzenia wspierającego przyszłych i obecnych przedsiębiorców.

Podziel się
Dodaj komentarz

Pomysłodawcami Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości są premier Wielkiej Brytanii Gordon Brown, prezes amerykańskiej Fundacji Kauffmana – Carl Schramm oraz brytyjska rządowo-biznesowa organizacja Make Your Mark. Global Entrepreneurship Week to już właściwie międzynarodowy ruch społeczny. To inicjatywa wyjątkowa, bo gromadząca instytucje państwowe, prywatne i pozarządowe, firmy i szkoły, uniwersytety i osoby prywatne. Wszystkie te podmioty przez jeden tydzień w roku organizują bezpłatne szkolenia, wykłady i debaty, które wspierają rozwój przedsiębiorczości w danym kraju.

Pełna lista wydarzeń znajduje się na stronie www.tydzienprzedsiebiorczosci.pl. Wystarczy skorzystać z ogólnopolskiej wyszukiwarki, a następnie zapisać się na wybrane wydarzenie przez stronę lub bezpośrednio u organizatora. Warszawiacy dowiedzą się na przykład dlaczego biznesy upadają, skąd biorą się sukcesy amerykańskich przedsiębiorców czy jak rozpocząć działalność gospodarczą. W Poznaniu znajdą coś dla siebie zarówno gimnazjaliści, którzy będą mogli spotkać się z doradcą zawodowym, jak i przedsiębiorcy, na których czekają sesje mentoringowe. W stolicy Dolnego Śląska na warsztaty z przedsiębiorczości, nowych mediów i technik motywacji zaprasza z kolei Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu. Szczegółowe informacje na temat prowadzonych na uczelni szkoleń i prelekcji w dniach 17-20 listopada znajdują się: http://www.handlowa.eu/735,swiatowy-tydzien-przedsiebiorczosci-dla-maturzysty-!

Koordynatorzy polskiej edycji projektu postawili sobie w tym roku jeszcze jeden cel: poprawę wizerunku polskich przedsiębiorców. Własna działalność gospodarcza wciąż nie jest w Polsce popularnym wyborem, w dużej mierze z powodu negatywnego obrazu przedsiębiorcy. Przekaz, jaki dociera do nas, najczęściej mówi: „firmy wykorzystują swoich pracowników”, „kombinują jak płacić niższe podatki”, „nie płacą świadczeń ZUS, nie pozwalają korzystać z urlopów”.

Nie przeczymy, że takie sytuacje mają miejsce. Ale o pozytywnej roli przedsiębiorców w polskiej gospodarce, o ich ciężkiej pracy i wspieraniu lokalnych społeczności mało kto mówi. Stąd pomysł na przeprowadzenie konkursu „Twarze Przedsiębiorczości” - mówi Hanna Pieńczykowska z Fundacji ŚTP.

Podczas inauguracji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości 18 listopada, poznamy zwycięzców w kategoriach „Młody przedsiębiorca”, „Firma wspierająca młodych” i „Instytucja wspierająca przedsiębiorczość”. Liczba i jakość zgłoszeń bardzo pozytywnie nas zaskoczyła. Już wkrótce o tych wyjątkowych, lokalnych bohaterach, będziemy opowiadać na łamach strony tydzienprzedsiebiorczosci.pl i w mediach społecznościowych - dodaje Pieńczykowska.

Sponsorami VII edycji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości są Bank Gospodarstwa Krajowego, Europejski Fundusz Leasingowy i Amway. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli: Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, PARP, Prezydent m.st Warszawy i Konfederacja Lewiatan.

Tagi: przedsiębiorczość, strategie, patronat
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz