Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
lbt
19.05.2014 18:30

100 mln zł na inwestycje. Libet negocjuje z bankami

- Koszt akwizycji jednej fabryki kostki to z reguły kilkanaście milionów złotych. Jeśli chodzi o kopalnie czy złoża żwiru, to jesteśmy na etapie rozpoznawania rynku - tłumaczy prezes Lehmann.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Libet S.A.)
Thomas Lehmann, prezes spółki Libet

W ciągu pięciu lat producent kostki planuje wydać na inwestycje około 100 mln zł. Mowa o akwizycjach 3-4 fabryk oraz złóż i kopalń żwiru. - _ Bardzo chcielibyśmy, aby pierwsze przejęcie nastąpiło jeszcze w tym roku _ - podkreśla w rozmowie z Money.pl prezes Thomas Lehmann (na zdjęciu).

- _ Koszt akwizycji jednej fabryki kostki to z reguły kilkanaście milionów złotych. Jeśli chodzi o kopalnie czy złoża żwiru, to jeszcze zbyt wcześnie by mówić o konkretach. Jesteśmy na etapie rozpoznawania rynku _ - tłumaczy Thomas Lehmann.

W jednym z ostatnich komunikatów spółka informowała o wydatkach inwestycyjnych w 2013 roku na kwotę około 5 mln zł. Jednocześnie deklarując chęć intensywnej redukcji zadłużenia. Money.pl zapytał prezesa o to, skąd weźmie pieniądze na zapowiadane spore inwestycje.

- _ Rozmawiamy z bankami o takich możliwościach finansowania, które nie miałyby bezpośredniego wpływu na wyniki finansowe. W grę wchodzi przede wszystkim leasing. Według naszych analiz, odpowiednia fabryka może z powodzeniem na bieżąco spłacać się, generując jeszcze sporą nadwyżkę. Nie widzimy powodów do obaw o wyniki. Należy pamiętać, że plan inwestycyjny ma pięcioletnią perspektywę. Chcemy go realizować systematycznie. Obecnie nie zakładamy realizacji więcej niż jednej transakcji rocznie _ - tłumaczy prezes.

W ubiegłym roku spółka pracowała nad optymalizacją kosztów. - _ Renegocjowaliśmy dziesiątki dużych i mniejszych umów, dzięki czemu koszty funkcjonowania Libet spadły, co będzie miało wpływ na wyniki finansowe w kolejnych okresach _ - zapewnia Lehmann.

Dotyczy to w dużej mierze kosztów obsługi zadłużenia. Jest zaledwie kilka regionów w Polsce, których Libet nie obejmuje wystarczająco swoim zasięgiem. Prezes przekonuje, że do dalszego zwiększania przewagi konkurencyjnej konieczne jest mocniejsze zaznaczenie obecności w tych obszarach.

Przychody producenta kostki brukowej w pierwszych trzech miesiącach 2014 roku wyniosły 30,1 mln zł, co oznacza blisko trzykrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Grupa wciąż nie potrafi przekuć sprzedaży w zyski, ale wyraźne ogranicza straty. Na poziomie netto w pierwszym kwartale strata wyniosła 3,6 mln zł. Rok temu była ona blisko dwukrotnie większa.

- _ Mamy za sobą bardzo dobry start na drodze do realizacji ambitnych celów w 2014 roku _ - podkreśla Thomas Lehmann. - _ Przede wszystkim chcemy kontynuować strategię zakładającą wzrost udziału produktów premium w sprzedaży ogółem. Oczekujemy wobec tego dużego zainteresowania nowymi produktami. Ponad 40 z około 50 tegorocznych nowości to produkty z wyższej półki. Przychody ze sprzedaży nowych produktów mają być dwa razy wyższe niż w 2013 roku, co oznacza, że baza jest naprawdę wysoka _ - przekonuje.

Czytaj więcej w Money.pl

Tagi: lbt, business news, giełda, wiadomości, gospodarka, manager, prosto z firm, giełda na żywo
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz