Notowania

new connect
19.08.2013 14:19

Abpol chce zarobić na prezerwatywach

Spółka zajmująca się dystrybucją produktów szybkozbywalnych wypracowała w II kwartale 2013 roku zysk netto na poziomie prawie 50 tys. zł, przy przychodach sięgających 1.338 tys. zł.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Abpol Company Polska S.A.)
Na zdj. Olgierd Wejner

W czerwcu firma wprowadziła do sprzedaży własną markę prezerwatyw You&Me. _ - Zarząd spółki realizuje strategię polegającą na koncentrowaniu się na produktach, które generują największe marże - _ przyznaje Olgierd Wejner, dyrektor generalny spółki Abpol Company Polska S.A.

Zysk firmy ze sprzedaży wyniósł w pierwszym półroczu tego roku 247 tys. zł, podczas gdy w ubiegłym roku spółka zanotowała tutaj stratę w wysokości 405 tys. zł. Oznacza to, że dynamika wzrostu ukształtowała się na poziomie ponad 161 proc. Narastająco, po dwóch kwartałach tego roku, przychody Abpolu osiągnęły wartość 2.969 tys. zł, a zysk netto był równy 169 tys. zł. W analogicznym okresie 2012 r. przychody spółki wyniosły 3.167 tys. zł, a zysk netto 1.657 tys. zł. Tak wysoki poziom zysku netto był jednak efektem kar umownych, jakie Abpol naliczył wobec dostawcy.

Znacząca poprawa wyniku ze sprzedaży była efektem m.in. poprawy kontroli kosztów oraz wspierania sprzedaży w najbardziej marżowych kanałach - podała spółka w komunikacie. Abpol realizuje także politykę poprawy rentowności dzięki sukcesywnemu ograniczaniu sprzedaży wybranych produktów, na których uzyskiwana marża jest niska, a koszty obsługi wysokie.

_ - Zarząd Spółki realizuje strategię polegającą na koncentrowaniu się na produktach, które generują największe marże, świadomie ograniczając zaangażowanie pracy i nakładów na pozostałe produkty. Dzięki tej strategii, przy tych samych nakładach na promocję i marketing uzyskiwane są znacznie lepsze wyniki finansowe. Dodatkowym elementem poprawiającym wyniki jest bardzo dokładna kontrola kosztów i odpowiednie nimi zarządzanie. Zarząd nie wyklucza, że w wyniku tej strategii grupa produktów najniżej marżowych zostanie z końcem roku wycofana z oferty _ - mówi Olgierd Wejner.

W czerwcu firma wprowadziła do sprzedaży nową, własną markę prezerwatyw You&Me. Spółka twierdzi, że prezerwatywy pozwolą wygenerować odpowiednio wysokie marże. W ciągu 3 lat planowane jest osiągnięcie przez Abpol minimum 10 proc. udziału w rynku prezerwatyw, który należy do stabilnych, a jego wartość szacowana jest w Polsce na około 150 mln zł rocznie w cenach detalicznych brutto. W lipcu sprzedaż prezerwatyw You&Me rozpoczęła sieć Eurocash/KDWT.

_ - W dalszych tygodniach i miesiącach Spółka będzie sukcesywnie wprowadzać nowe produkty do kolejnych firm dystrybucyjnych oraz sieci handlowych. Cel do końca roku to obecność marki You&Me u minimum 80 proc. dotychczasowych odbiorców hurtowych poprzedniej marki prezerwatyw. _ – podsumowuje Wejner.

Notowania spółki na rynku NewConnect w ostatnich trzech miesiącach

Abpol Company Polska S.A. jest notowana na rynku NewConnect od kwietnia tego roku. Spółka zakończyła ubiegły rok zyskiem netto na poziomie blisko 97 tys. zł przy przychodach wynoszących ponad 6,74 mln zł. Jej głównymi akcjonariuszami są: Andrzej Brauła, który posiada 3,132 mln akcji, stanowiących 75,63 proc. udziału w kapitale zakładowym oraz Olgierd Wejner, posiadający 468 tys. akcji, które stanowią 11,30 proc. udziału w kapitale zakładowym. W rękach pozostałych akcjonariuszy znajduje się ponad 13 proc. akcji spółki.

Czytaj więcej w Money.pl
KGHM podaje wyniki za pierwsze półrocze Spółka osiągnęła w pierwszym półroczu 2013 r. dobry wynik finansowy, pomimo spadku notowań miedzi i srebra oraz niższego kursu walutowego.
Komputronik nie zwalnia ze sprzedażą Według wstępnych danych, uwzględniających prognozy otrzymania bonusów i premii posprzedażnych od producentów, spółka wypracowała w maju 2013 roku 7 mln zł zysku.
Zyski firm ostro w dół. Nie jest dobrze Spowolnienie gospodarcze dopada polskie firmy. Oto dowód.
Tagi: new connect, business news, giełda, wiadmomości, gospodarka, newconnect, prosto z firm
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz