Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Łukasz Pałka
|

Admiral Boats rozbudowuje stocznię w Tczewie

0
Podziel się:

Polski producent łodzi chce przenieść się na rynek główny GPW.

Andrzej Bartoszewicz, prezes Admiral Boats
Andrzej Bartoszewicz, prezes Admiral Boats (Admiral Boats)
bEJTnzed

- _ Mamy jasno sprecyzowane cele, aby w pełni wykorzystać potencjał zakładu w Tczewie. Przede wszystkim skoncentrujemy produkcję w jednym miejscu, obniżając tym samym koszty _ - mówi w rozmowie z Money.pl Andrzej Bartoszewicz, prezes spółki Admiral Boats. Polski producent łodzi przejął majątek upadłej stoczni w Tczewie. W tej chwili pracuje w niej już 80 osób. Docelowo ma być 200.

Admiral Boats to firma, która jest obecnie notowana na giełdowym rynku New Connect. W planie na najbliższe miesiące ma przeniesienie się na główny parkiet GPW. Najpierw jednak jej prospekt emisyjny musi zostać zatwierdzony przez Komisję Nadzoru Finansowego.

Spółka w stoczni w Tczewie chce wznowić produkcję łodzi stalowych. Ale to nie wszystko: będzie również realizować kontrakty np. na produkcję dużych konstrukcji stalowych dla firm budowlanych.

bEJTnzef

- _ Za nami już pierwsze kontrakty stalowe, w tym dla przemysłu stoczniowego i dla firm budowlanych. Ponadto uruchomiliśmy nowe wydziały: własną szwalnię oraz ślusarnię, wytwarzającą ze stali nierdzewnej elementy wyposażenia łodzi _ - wylicza Andrzej Bartoszewicz. Dodaje, że spółka ma w planie budowę nowej hali produkcyjnej oraz zakup specjalistycznych maszyn. - _ Ponadto celem długoterminowym jest rozpoczęcie produkcji z aluminium _ - mówi prezes Admiral Boats.

Firma w stoczni w Tczewie będzie chciała produkować duże jednostki rzeczne, jak np. holowniki, lodołamacze czy barki. - _ Traktujemy tę inwestycję jako okazję - nabycie za kilka milionów bezpośredniego dostępu do możliwość transportu drogą wodną, z własną infrastrukturą, tj. basenem portowym, dźwigami i suwnicami było strzałem w dziesiątkę _ - przekonuje Andrzej Bartoszewicz.

Spółka Admiral Boats zdecydowaną większość swojej sprzedaży kieruje na rynki zagraniczne, np. do Holandii, Niemiec i krajów skandynawskich. W 2013 spółka osiągnęła zysk netto na poziomie 2,2 miliona złotych wobec 1,3 miliona złotych rok wcześniej.

Czytaj więcej w Money.pl

bEJTnzel
bEJTnzeG
business news
giełda
wiadomości
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)