Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
finanse
27.02.2015 14:41

Alior Bank chce mieć 280 tys. nowych klientów z T-Mobile

T-Mobile Usługi Bankowe to najlepszy kanał dystrybucji banku w ubiegłym roku.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Bartosz Krupa/East News)
Wojciech Sobieraj, prezes Alior Banku

Alior Bank liczy na dalszą silną akwizycję nowych klientów w tym roku. Bank pozyskał 141 tys. klientów w kanale T-Mobile Usługi Bankowe od maja do końca grudnia 2014 roku i spodziewa się, że w tym roku liczba klientów ulegnie podwojeniu, poinformował agencję ISBnews wiceprezes Witold Skrok.

- _ Liczymy na to, że w tym roku ponownie będziemy liderem akwizycji klientów. W ub. roku w przybyło nam ponad 140 tys. nowych klientów T-Mobile, a wyniki finansowe były lepsze niż planowane. Podwojenie tej liczby w tym roku jest do zrobienia, bo zmieniliśmy model akwizycji _ - powiedział Skrok ISBnews.

Wiceprezes poinformował, że w grudniu pracownicy Alior Banku rozpoczęli sprzedaż produktów i usług w placówkach własnych T-Mobile.

_ - Chcemy być z naszymi ludźmi we wszystkich prawie 180 punktach, których właścicielem jest T-Mobile w modelu store-in-store do końca roku _ - powiedział Skrok.

Na koniec grudnia w całej Polsce działało 786 punktów sprzedaży T-Mobile, w tym 72 placówki typu store-in-store oferujące pełną obsługę bankową.

Skrok poinformował, że celem banku na ten rok jest m.in. dalszy rozwój strategicznej współpracy z T-Mobile. Spółki rozmawiają obecnie na temat możliwości świadczenia usług i sprzedaży produktów Alior Banku w punktach T-Mobile poza Polską.

- _ Rozmowy są dość zaawansowane. Taka opcja staje się coraz bardziej realna. Kierunek to Europa Środkowa. Bierzemy pod uwagę rozpoczęcie działalności operacyjnej za granicą jeszcze w tym roku _ - powiedział Skrok podczas konferencji prasowej.

W okresie od maja do końca 2014 r. bank pozyskał 145 tys. klientów, z których 85 proc. nie miało wcześniej relacji z Alior Bankiem.

W ramach dalszej współpracy w 2015 roku wprowadzane będą nowe produkty łączące usługi bankowe z telekomunikacyjnymi, w tym produkty dla małych firm oraz rozwijane będą kanały dostępu.

W ujęciu rok do roku liczba klientów Alior Banku na koniec 2014 r. zwiększyła się o 457 tys., co zapewniło bankowi utrzymanie pozycji lidera polskiego sektora bankowego w zakresie przyrostu liczby obsługiwanych klientów.

Na koniec 2014 r. liczba klientów sięgnęła 2 576 tys., w tym około 2 454 tys. to klienci indywidualni, a ponad 122 tys. to klienci biznesowi.

Bank podał, że najbardziej istotnymi kanałami dystrybucji z punktu widzenia liczby pozyskiwanych klientów detalicznych były: T-Mobile Usługi Bankowe (prawie 38 proc. klientów pozyskanych w 2014 r. ), oddziały Alior Banku (prawie 30 proc. klientów pozyskanych w 2014 r.) oraz consumer finance (23,7 proc. liczby klientów pozyskanych w 2014 r.).

Notowania Alior Banku - 1 tydzień

Według stanu na koniec 2014 r., bank dysponował 836 placówkami (211 oddziałów tradycyjnych, 414 placówek partnerskich, 211 mini oddziałów działających pod marką Alior Express).

Po połączeniu z Meritum Bankiem (202 placówki) sieć dystrybucji Alior Banku (włączając współpracę z T-Mobile - 786 placówek) będzie liczyła ponad 1800 placówek. Produkty banku oferowane są również w sieci prawie 3 tys. placówek pośredników finansowych.

Tagi: finanse, bankowość, alr, business news, giełda, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, telekomunikacja, prosto z firm, najważniejsze, giełda na żywo, banki
Źródło:
ISBnews
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz