Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Amica szuka spółki do przejęcia. Nie podzieli się zyskiem?

0
Podziel się:

Według wiceprezesa Amiki w tym roku spółka może osiągnąć wynik EBITDA na poziomie 150 milionów złotych

Wojciech Kocikowski, wiceprezes Amica SA
Wojciech Kocikowski, wiceprezes Amica SA (Amica)
bEKoXQid

Amica może nie wypłacić dywidendy z tegorocznego zysku, jeśli zdecyduje się na akwizycję - twierdzi wiceprezes spółki Wojciech Kocikowski.

Jak stwierdził, j_ eśli trafi się możliwość przeprowadzenia ciekawej akwizycji, to pytanie, czy będzie jeszcze miejsce na dywidendę _.

- _ Chcemy utrzymać wskaźnik dług netto/ebitda poniżej 2. Na koniec 2014 r. to będzie 0,7-0,8. Mamy więc około 180 milionów złotych zapasu do tego poziomu 2. CAPEX planujemy na 80 milionów złotych, więc jeśli trafi się coś do przejęcia na rynku, to trudno będzie mówić o dywidendzie _ - dodał.

bEKoXQif

Według wiceprezesa, najbardziej prawdopodobny kierunek akwizycji to Włochy i Wielka Brytania. Z zysku za ubiegły roku na dywidendę spółka przeznaczyła 27,2 miliona złotych, co dało 3,5 złotego na akcję.

Według wiceprezesa Amiki w tym roku spółka może osiągnąć wynik EBITDA na poziomie 150 milionów złotych.

- _ Czwarty kwartał będzie sprzedażowo dobry, liczymy, że obroty będą zbliżone do 2 miliardów złotych, choć rentowność brutto może być gorsza niż w trzecim kwartale. Nasz cel, o którym mówiliśmy wcześniej, czyli wzrost EBITDA o 10 procent do 135 milionów złotych jest bardzo realny, realne jest nawet 140 milionów złotych. W naszym zasięgu jest nawet 150 milionów złotych EBITDA _ - powiedział Kocikowski.

Dodał, że spodziewa się dalszego dobrego rozwoju w Polsce w czwartym kwartale. - - _ Wzrost sprzedaży na poziomie 30 procent po trzecim kwartale jest nie do utrzymania, ale kilkanaście procent z pewnością możemy uzyskać _ - powiedział Kocikowski.

bEKoXQil

- _ Na rynku niemieckim koniec roku też będzie udany, to będzie ogólnie najlepszy dla nas rok w Niemczech. W 2015 nadal będziemy tam rosnąć, nawet o kilkanaście procent. Pozytywne trendy widać w Czechach i na Słowacji. Większa dynamika sprzedaży będzie też w Wielkiej Brytanii. Rozwijamy się również we Francji, choć tu tempo mogłoby być lepsze _ - dodał.

Czytaj więcej w Money.pl

bEKoXQiG
business news
prosto z firm
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)