Notowania

eat
18.03.2014 18:00

AmRest otworzy w Polsce 30 restauracji. Głównie KFC

Spółka, mimo trudności z wprowadzeniem na nowe rynki marki La Tagliatella, zapowiada dalsze zwiększanie liczby restauracji na świecie.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Money.pl)
Wojciech Mroczyński, dyrektor do spraw strategii AmRest

W ubiegłym roku grupa AmRest, zarządzająca markami KFC i Pizza Hut w Polsce, zanotowała prawie 6 mln zł zysku netto. To o 94 procent mniej niż w 2012 roku. Spółka tłumaczy, że wyniki obciążają straty jakie generują nowe restauracje La Tagliatella wprowadzone w Indiach, USA, Chinach i Niemczech. Biorąc pod uwagę pozostałe marki, jednym z najważniejszych rynków dla spółki jest Polska.

Grupa przy okazji publikacji wyników finansowych za 2013 rok przestawiła plany otwarcia w tym roku około 90 restauracji. Obecnie jest ich 740 w 12 krajach. Dowiedzieliśmy się, że AmRest zamierza inwestować 80 procent środków w restauracje przynoszące ponad 20-procentowy zwrot. Oznacza to, że najwięcej nowych punktów powstanie w Polsce, Rosji oraz Hiszpanii.

W naszym kraju ich liczba zwiększy się o około 30, z czego około 67 procent będzie restauracjami typu Drive-Thru. - _ W większości będą to restauracje KFC. W nieco mniej dynamicznym tempie będziemy otwierać restauracje Starbucks, Burger King i Pizza Hut _ - zapowiada w rozmowie z Money.pl Wojciech Mroczyński, Chief Strategy Officer (dyrektor do spraw strategii).

Jednocześnie spółka poinformowała o wycofaniu się z Indii. Nie widzi bowiem potencjału do budowania skali oraz osiągnięcia satysfakcjonujących wyników.

Wspomniany bardzo duży spadek zysków w 2013 roku z działalności całej grupy AmRest można tłumaczyć nieudaną ekspansją marki La Tagliatella na rynki międzynarodowe. Okazała się ona bardziej kosztowna, niż początkowo przewidywano, przede wszystkim w przypadku nowych rynków takich jak Indie, Stany Zjednoczone, Chiny i Niemcy.

- _ Zarząd AmRest jest świadomy bardzo wysokich kosztów testu marki La Tagliatella na rynkach międzynarodowych i zobowiązuje się znacząco zredukować te koszty w 2014 roku _ - przyznaje Wojciech Mroczyński. - _ Obecnie prowadzone są intensywne prace mające na celu ograniczenie straty na tych rynkach. Jej wartość na poziomie EBITDA w 2014 nie przekroczy 30 mln zł. _

_ S _półka podkreśla jednocześnie, że La Tagliatella z powodzeniem przyjęła się na innych rynkach. W Hiszpanii stopa zwrotu z restauracji otwartych w ciągu ostatnich 2 lat wyniosła ponad 40 procent. Wyniki przewyższyły tam nawet założenia zeszłorocznego planu. Pozytywna tendencja utrzymuje się również na początku tego roku. Restauracje La Tagliatella zostały bardzo dobrze przyjęte także we Francji.

Kiedy marka stanie się rentowna na pozostałych rynkach? - P_ ozytywne sygnały płyną już z Niemiec. W Chinach i Stanach Zjednoczonych jesteśmy w trakcie adaptowania oferty do lokalnych gustów poprzez szereg dostosowań. Z optymizmem patrzymy w przyszłość i wierzymy, że wkrótce La Tagliatella również na nowych rynkach stanie się kolejną rentowną marką w portfelu AmRest - tłumaczy Mroczyński. _

Czytaj więcej w Money.pl

Tagi: eat, business news, giełda, wiadomości, gospodarka, manager, prosto z firm, giełda na żywo
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz