Notowania

finanse
17.04.2015 08:01

Bank Pocztowy walczy o klientów. Śmiałe prognozy

Instytucja przyjęła strategię na lata 2015-2018.

Podziel się
Dodaj komentarz
(mat. prasowe Banku Pocztowego)
Michał Sobiech, wiprezes Banku Pocztowego

Główne cele strategiczne Banku Pocztowego na koniec 2018 roku to zwrot z kapitału - ROE netto powyżej 12 procent, wzrost liczby obsługiwanych klientów do 2,3 mln, zwiększenie salda kredytów gotówkowych powyżej 4 mld zł oraz wzrost efektywności i osiągniecie wskaźnika C/I poniżej 60 procent, wynika z komunikatu o "Strategii rozwoju Banku Pocztowego w latach 2015-2018. Prosto, bezpiecznie, w dobrej cenie". Przyjęta przez Radę strategia zakłada też dokapitalizowanie banku kwotą minimum 200 mln zł.

Dokapitalizowanie pozwoli to na szerszy rozwój sieci sprzedaży oraz szybszy wzrost akcji kredytowej (kredytów gotówkowych, hipotecznych oraz dla segmentu Mieszkalnictwa i MŚP), podkreśla instytucja.

Bank Pocztowy ma być bankiem wyspecjalizowanym w najprostszych produktach, procesach oraz komunikacji, oferując "dobrą cenę" dla najszerszej grupy klientów z segmentu klienta masowego. Elementem strategii jest pełna integracja z Pocztą Polską, która umożliwia świadczenie nowoczesnych usług finansowych w ramach całej grupy kapitałowej Poczty Polskiej.

"Strategia uwzględnia najważniejsze czynniki zewnętrzne mające wpływ na działanie Banku Pocztowego, tj.: zmiany w otoczeniu makroekonomicznym; rekordowo niski poziom stóp procentowych NBP ograniczający przychody odsetkowe banku oraz zmiany zachodzące w sektorze bankowym zmniejszające możliwości rozwoju w modelu małego banku uniwersalnego. Dokument uwzględnia także nową strategię Poczty Polskiej" - czytamy w komunikacie.

Adresatami oferty Banku Pocztowego są przede wszystkim dwie grupy klientów. Pierwsza to klienci z segmentu masowego - przede wszystkim z miejscowości do 50 tys. mieszkańców o dochodach do 3 tys. zł netto, ceniący prostą i zrozumiałą ofertę oraz dostępność placówek. Drugą grupę stanowią klienci cyfrowi, tj. osoby w wieku 20-55 lat lub mikrofirmy, dokonujący transakcji w internecie, preferujący kontakt zdalny z bankiem. Dla tej grupy klientów bank będzie budował ofertę w perspektywie strategii.

"Główne elementy strategii w obszarze oferty prostej bankowości w dobrej cenie to:

- Masowa akwizycja - bank oferuje klientom najprostszą i tanią ofertę. Jeden rachunek dla klientów detalicznych i jeden dla mikrofirm, prosta oferta kredytowa, depozytowa oraz inwestycyjna wsparta unikalnymi programami lojalnościowymi.

- Uproduktywnienie bazy klientów kredytami - bank skupia się na wzmocnieniu zarządzania cyklem życia klienta, w tym działań cross-sellingowych kredytów gotówkowych do klientów wewnętrznych.

- Efektywny model operacyjny - proste, tanie i zautomatyzowane procesy w grupie banku.

- Pełna integracja z grupą Poczty Polskiej poprzez efektywne wykorzystanie potencjału sieci dystrybucji Poczty Polskiej i rozwój nowoczesnej oferty produktowej we współpracy z spółkami z grupy kapitałowej Poczty Polskiej" - napisano także w materiale.

Ze strategicznych kierunków rozwoju wynika 12 kluczowych inicjatyw strategicznych realizowanych przez Bank Pocztowy w trzech obszarach (oferta, pracownicy i technologia) oraz 5 kluczowych inicjatyw strategicznych realizowanych wspólnie ze spółkami z grupy Poczty Polskiej. Strategia została jednogłośnie zatwierdzona przez radę nadzorczą Banku Pocztowego.

Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku w Bydgoszczy. Jego akcjonariuszami są Poczta Polska (75% minus 10 akcji) oraz PKO Bank Polski (25% plus 10 akcji).

Tagi: finanse, bankowość, business news, giełda, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, prosto z firm, giełda na żywo
Źródło:
ISBnews
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz