Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Bardzo dobre wyniki TU Europa. Co zrobi KNF?

0
Podziel się:

Rynek bancassurance, w którym ubezpieczyciel generuje znaczną część sprzedaży, przechodzi obecnie liczne zmiany. Prezes Podoba zapewnia, że jest na to przygotowany.

Jacek Podoba, prezes Grupy Ubezpieczeniowej Europa
Jacek Podoba, prezes Grupy Ubezpieczeniowej Europa (TU Europa)
bEshEjnp

Grupa Ubezpieczeniowa Europa w ciągu trzech kwartałów tego roku 3-krotnie zwiększyła sprzedaż zbierając ponad 1,5 miliarda złotych składki. Pozwoliło to na wygenerowanie ponad 85 milionów zysku. Poprawa rentowności to głównie efekt sukcesu sprzedaży rozwiązań dedykowanych małym i średnim przedsiębiorstwom. Kolejne kwartały mogą być jednak trudniejsze, a wszystko przez niepewność co do regulacji Komisji Nadzoru Finansowego.

Największe zyski przynoszą produkty ochronne powiązane z kredytami gotówkowymi i ratalnymi, a także rozwoju sprzedaży w kanale telefonicznym. Z kolei sprzedaż wprowadzonego w tym roku ubezpieczenia od utraty zysku dla mikroprzedsiębiorców wzrosła na przestrzeni trzech kwartałów 25-krotnie. Bardzo dobre wyniki wygenerowało też ubezpieczenie ochrony prawnej.

- _ Znaczna poprawa wyników jest efektem wdrażania wyspecjalizowanej oferty dla naszych partnerów, w tym dla małego i średniego biznesu. Mimo niepewności związanych ze zmianą otoczenia regulacyjnego utrzymujemy szybkość i elastyczność działania, wprowadzając kolejne innowacje _ - mówi Jacek Podoba, prezes Grupy Ubezpieczeniowej Europa.

bEshEjnr

Rzecznik prasowy TU Europa Alicja Hamkało w rozmowie z Money.pl zapowiedziała, że być może już w najbliższych dniach zupełnie nowe rodzaje produktów ubezpieczeniowych, nie będących w ofercie żadnego innego ubezpieczyciela, trafią na rynek. Szczegółów jednak nie zdradza.

Chociaż rentowności firmy mocno rosną, to otoczenie regulacyjne nie sprzyja stabilnemu wzrostowi. Rynek bancassurance przechodzi obecnie liczne zmiany. KNF zapowiada ogłoszenie rekomendacji, której jednym z możliwych scenariuszy jest przechodzenie banków na umowy agencyjne z ubezpieczycielami. Jednak jak zapewnia prezes Podoba, TU Europa jest na to przygotowana.

- _ Rozpoczęliśmy szkolenia dla pracowników współpracujących banków. Doskonalimy kompetencje partnerów oferujących nasze ubezpieczenia, udostępniając im zaawansowaną technologicznie platformę e-learningową, która wspomaga tradycyjne metody wsparcia sprzedaży w oddziałach _ - tłumaczy prezes.

Równolegle Europa buduje swoją pozycję poza bancassurance, aktywując kanały wykraczających poza usługi finansowe. W trzecim kwartale bieżącego roku firma nawiązała współpracę z Orange, uruchamiając sprzedaż ubezpieczeń turystycznych dla abonentów tej sieci. W kolejnym kroku zaoferowała klientom Orange ubezpieczenie od utraty stałego źródła dochodów oraz czasowej niezdolności do pracy.

bEshEjnx

Czytaj więcej w Money.pl

Grupa Ubezpieczeniowa Europa w ciągu trzech kwartałów 2013 r. aż 3-krotnie zwiększyła sprzedaż w stosunku do tego samego okresu ub.r., zbierając ponad 1,5 mld. zł składki przypisanej brutto (wg MSR i prawie 2 mld. zł wg PSR). Spółki Europy wypracowały łącznie ponad 85 mln. zł zysku. Grupa doskonale radzi sobie na rynku mimo niepewności związanych z segmentem bancassurance, wynikających z oczekiwania na regulacje zapowiadane przez KNF. Wyniki Europy to efekt m.in. sukcesu sprzedaży ubezpieczeń dla MSP oraz produktów ochronnych powiązanych z kredytami gotówkowymi i ratalnymi, a także rozwoju sprzedaży w kanale telefonicznym.

TU Europa podwoiło składkę przypisaną brutto wobec pierwszych dziewięciu miesięcy 2012 r., sprzedając polisy za blisko 524 mln. zł (wg MSR i PSR). Spółka zamknęła trzy kwartały wynikiem powyżej 33 mln. zł. TU na Życie Europa aż 4-krotnie zwiększyło wolumen składki, wypracowując sprzedaż w wysokości 1 mld. zł (wg MSR i prawie 1,4 mld. zł wg MSR). Spółka życiowa osiągnęła 52 mln. zł zysku.

bEshEjny

Obie spółki Europy koncentrowały się na rozwoju oferty dla MSP, która jest obecnie jedną z wiodących linii biznesowych w portfolio TU Europa. Sprzedaż wprowadzonego w tym roku ubezpieczenia od utraty zysku dla mikroprzedsiębiorców wzrosła na przestrzeni trzech kwartałów aż 25-krotnie. Bardzo dobre wyniki wygenerowało ubezpieczenie ochrony prawnej, w tym dla firm z sektora MSP – TU Europa podwoiło jego sprzedaż w stosunku do ub.r.

- Kontynuujemy bardzo duże wzrosty zarówno w spółce majątkowej, jak i życiowej. Jest to efekt wdrażania wyspecjalizowanej oferty dla naszych partnerów, w tym dla małego i średniego biznesu. Mimo niepewności związanych ze zmianą otoczenia regulacyjnego utrzymujemy szybkość i elastyczność działania, wprowadzając kolejne innowacje, precyzyjnie dopasowane do realnych potrzeb naszych partnerów i ich klientów. Ten potencjał chcemy wykorzystać do dalszego budowania przewagi konkurencyjnej – mówi Jacek Podoba, Prezes Grupy Ubezpieczeniowej Europa.

Ścisła współpraca TU Europa z największymi bankami umożliwiła efektywną sprzedaż ubezpieczeń ochronnych do kredytów gotówkowych i ratalnych. Wzrost w tym segmencie wyniósł 200 proc. Z kolei ożywienie na rynku kredytów hipotecznych, spowodowane spadkiem stóp procentowych i perspektywą wejścia w życie od nowego roku rekomendacji S, wpłynęło na wypracowanie o 30 proc. wyższych wolumenów przypisu w kategorii ubezpieczeń niskiego wkładu przy kredytach hipotecznych.

W TU na Życie Europa motorem sprzedaży były ubezpieczenia ochronne do kredytów ratalnych (wzrost o 150 proc.) oraz kredytów samochodowych (podwojenie wolumenu).

bEshEjnz

Jako aktywny gracz rynku bancassurance TU na Życie Europa już we wrześniu br. zdecydowało o przyjęciu rekomendacji Dobrych Praktyk Informacyjnych, której zasadniczym elementem jest dobrowolne wprowadzenie Karty Produktu z UFK, opracowanej przez podmioty skupione w Polskiej Izbie Ubezpieczeń. To kolejny krok Europy wzmacniający działania proklienckie*. *

Rynek bancassurance, którego ekspertem jest Grupa Europa, przechodzi obecnie liczne zmiany. KNF zapowiada ogłoszenie rekomendacji, której jednym z możliwych scenariuszy jest przechodzenie banków na umowy agencyjne z ubezpieczycielami.

- Jesteśmy przygotowani na takie rozwiązanie. Rozpoczęliśmy szkolenia dla pracowników współpracujących banków. Doskonalimy kompetencje partnerów oferujących nasze ubezpieczenia m.in. udostępniając im zaawansowaną technologicznie platformę e-learningową, która wspomaga tradycyjne metody wsparcia sprzedaży w oddziałach – podsumowuje Prezes Jacek Podoba.

Równolegle Europa buduje swoją pozycję poza bancassurance, dywersyfikując sieć dystrybucji poprzez aktywowanie kanałów wykraczających poza usługi finansowe. W trzecim kwartale br. firma nawiązała współpracę z Orange, uruchamiając sprzedaż ubezpieczeń turystycznych dla abonentów tej sieci. W kolejnym kroku zaoferowała klientom Orange ubezpieczenie od utraty stałego źródła dochodów oraz czasowej niezdolności do pracy.

bEshEjnS
business news
wiadmomości
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)