Notowania

belvedere
23.05.2014 11:39

Belvedere ujawnia: sprzedaż mocno spadła

Po restrukturyzacji zadłużenia przeprowadzonej w 2013 roku, znów możemy skupić się na rozwoju swych marek - mówi szef Belvédère, Jean-Noel Reynaud.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Belvedere Group)

Grupa Belvedere (notowana na GPW pod nazwą Sobieski, a na Euronext jako BVD), miała 149,6 mln euro przychodów w I kw. 2014 roku, co oznacza spadek o 20,7 proc. rok do roku, podała spółka w komunikacie. Wartość sprzedaży grupy bez podatku akcyzowego wyniosła 110,7 miliona euro, czyli spadła o 1,5 proc. (-0,8 proc. przy stałym kursie wymiany) w stosunku do wyniku za I kwartał 2013 r.

Na zdjęciu nowy Dyrektor Generalny Belvédère, Jean-Noel Reynaud.

_ Obroty grupy brutto (z podatkiem akcyzowym włącznie) osiągnęły kwotę 149,6 miliona euro, w porównaniu do 188,7 miliona euro w analogicznym okresie roku 2013 i w porównywalnym zakresie. Spadły zatem o 20,7 proc., co jest związane głównie z różnicą w podatku akcyzowym na polskim rynku - _ czytamy w komunikacie.

Po korekcie związanej z różnicami kursu wymiany spadek ten wyniósł 20,2 proc.
Zmiany w krajach, gdzie grupa prowadzi najszerszą działalność: W Polsce (43 proc. obrotów grupy netto), sprzedaż zwiększyła się o 11,3 proc. (11,8 proc. przy stałym kursie wymiany), a jej wartość wyniosła 47,6 miliona euro.

Nowy Dyrektor Generalny Belvédère, Jean-Noel Reynaud oświadczył:_ Pomimo trudnej sytuacji na głównych rynkach naszej działalności, pomijając zmiany dotyczące podatku akcyzowego, z satysfakcją obserwuję wzrost obrotów oraz umacnianie się naszych marek, które osiągają dobre wyniki, szczególnie we Francji. Na skutek restrukturyzacji zadłużenia przeprowadzonej w 2013 r. Grupa Belvédère znów może skupić się na rozwoju swych marek, tak, aby nadal aktywnie umacniać pozycję Grupy i bez przeszkód kontynuować przenoszenie oferty swoich wyrobów do segmentu premium _.

Podatek akcyzowy jest nakładany w zależności od ilości wyprodukowanego towaru. W ostatnim kwartale 2013 r. produkcja znacznie wzrosła, czyli należy założyć, że w 2014 r. podatek akcyzowy będzie wyższy.

Tym samym, w I kwartale 2014 r. nastąpiło znaczące zachwianie równowagi pomiędzy obrotami brutto (zmalały) a obrotami netto (wzrosły). Wartość podatku akcyzowego w IV kwartale 2013 r. wyniosła 98 milionów euro, podczas gdy w I kwartale 2014 r. jego wartość wyniosła 30 milionów - przy czym normalna tendencja to ok. 70 milionów 70 euro na kwartał.

Na koniec marca 2014 r.1 wódka Krupnik posiadała ilościowo 12 proc. udziałów w rynku; trudnym rynku, który skurczył się o blisko 10 proc. W marcu 2014 r.1 sprzedaż wódki grupy w Polsce ilościowo osiągnęła 15,2 proc. udziałów w rynku.

We Francji (44,6 proc. obrotów grupy netto), sprzedaż spadła o 12,2 proc. w stosunku do wyniku za I kwartał 2013 r., a jej wartość wyniosła 49,3 miliona euro. Spadek sprzedaży wynika głównie z rezygnacji z podwykonawstwa spółki Pulco (obroty w I kwartale 2013 r. z tym podmiotem wyniosły 3 miliony euro), zmiany dystrybutorów eksportowych od grudnia 2013 r. w spółce Cognac Gautier oraz zaprzestania przez spółkę Moncigale sprzedaży wina luzem (bez opakowania), z bardzo niską marżą (spadek obrotów o 4 miliony euro w porównywalnym okresie).

Natomiast wyniki dwóch sztandarowych wyrobów alkoholowych we Francji są bardzo dobre. William Peel umacnia pozycję lidera na rynku Scotch whisky 21,6 proc. (roczna suma krocząca, Nielsen marzec 2014) na trudnym rynku, który skurczył się o 1,5 proc. Wódka Sobieski wzmacnia udział w rynku - 12,5 proc. i była numerem 2 na rynku w marcu 2014 r.

Na Litwie (4,5 proc. obrotów grupy netto) obserwuje się rozwój działalności - sprzedaż wzrosła o 28,9 proc.

W Stanach Zjednoczonych (3,8 proc. obrotów grupy netto) sprzedaż wzrosła o 40,6 proc. (46,4 proc. przy stałym kursie wymiany) w porównaniu do wyniku za I kwartał 2013 r., zgodnie z przewidywaniami wzrostu cen związanym z pozycjonowaniem i przeniesieniem marki Sobieski do segmentu premium.

W Brazylii (1,2 proc. obrotów grupy netto), w I kwartale 2014 r. odnotowano 8 proc. spadek działalności w porównaniu do analogicznego okresu roku 2013. Lato 2014 jest suchsze i gorętsze niż w roku ubiegłym i konsumenci wybierają raczej piwo niż mocne alkohole.

Czytaj więcej w Money.pl

Tagi: belvedere, business news, giełda, wiadomości, wiadmomości, kraj, gospodarka, prosto z firm, gospodarka polska, giełda na żywo
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz