Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Boeing walczy o największy rynek samolotów cywilnych

0
Podziel się:

Koncern przyjął zamówienie od chińskich linii lotniczych.

James McNerney, prezes Boeinga
James McNerney, prezes Boeinga (PAP/EPA)
bEJXASbp

Koncern, którego prezesem jest James McNerney (na zdjęciu) przyjęło zamówienie od chińskich linii lotniczych Shandong Airlines na około 50 Boeingów 737, warte 4,6 miliardy dolarów. Zamówienie jednak musi być zatwierdzone przez chiński rząd - poinformowało BBC. Kontrakt może być kluczowy w przejęciu najważniejszego rynku samolotów na świecie.

Decyzja o zamówieniu związana jest z powiększaniem floty w odpowiedzi na wzrost zapotrzebowania na krajowe loty - napisał brytyjski dziennik. _ Cieszymy się z powodu zainteresowania Shandong Airlines naszymi wydajnymi samolotami 737 i kontynuujemy pracę z tymi liniami i chińskim rządem, żeby wypracować jak najlepsze rozwiązanie, które spełni ich oczekiwania _- napisano w oświadczeniu Boeinga.

Szybko rozwijające się linie lotnicze są zainteresowane zakupem tego typu oszczędnych w zużyciu paliwa samolotów, co bezpośrednio przekłada się na coraz większą konkurencję wśród producentów.

bEJXASbr

Sektor obecnie jest zdominowany przez samoloty Airbus A320 i wspomniane Boeing 737, które są najlepiej sprzedawanymi samolotami na świecie. Do tej pory zamówiono ponad 11 tysięcy, a sprzedano około 7,7 tysiąca sztuk modelu 737. Airbus natomiast do tej pory sprzedał ponad 6 tysięcy modelu A320.

Jeśli kontrakt zostanie zatwierdzony przez chińskie władze, będzie to wielki sukces Boeinga, który walczy z Airbusem o dominację na rynku producentów samolotów cywilnych. Koncerny w przyszłości będą musiały także stawić czoła konkurencji ze strony chińskiej państwowej firmy Comac, która także celuje w sektor wąskokadłubowych samolotów, produkując coraz więcej swojego modelu C919. Do tej pory Comac zdobył ponad 400 zamówień na C919, głównie na wewnętrznym rynku chińskim.

Azja Południowo-Wschodnia, jest najszybciej rozwijającym się rynkiem sprzedaży samolotów. Boeing ocenia, że dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu głównie w Chinach i Indiach, w ten rejon w ciągu następnych 20 lat trafi niemalże 13 tysięcy komercyjnie używanych samolotów, co stanowić będzie 36 procent globalnego rynku. Dla porównania, w tym samym czasie razem na rynek północnoamerykański i europejski trafi około 21 procent wyprodukowanych samolotów.

W 2013 roku Boeing dominował jeśli chodzi o produkcję samolotów cywilnych, dostarczając 648 sztuk. Koncern z Chicago wyprodukował 440 modeli 737, 98 sztuk szerokokadłubowych 777, 65 dreamlinerów oraz 45 jumbo-jetów 747 i 767. Na drugim miejscu wciąż jest europejski Airbus, który dostarczył 626 maszyn. W tym: 493 samoloty modelu A320, 108 sztuk A330 i 25 A380.

bEJXASbx

Czytaj więcej w Money.pl

bEJXASbS
business news
wiadmomości
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)