Boryszew wyciąga zakłady Maflow na prostą

Boryszew wyciąga zakłady Maflow na prostą

Piotr Szeliga, prezes grupy Boryszew Fot. boryszew
Piotr Szeliga, prezes grupy Boryszew

W ciągu 8 miesięcy tego roku należące do Boryszewa zakłady produkcyjne Maflow zdobyły 27 nowych kontraktów. - Zlecenia pochodzą nie tylko od grupy VW, ale także Jaguara, BMW czy Renault - podkreśla Piotr Szeliga, prezes zarządu grupy Boryszew.

- Nowe kontrakty są dowodem na sukces prowadzonych przez nas działań restrukturyzacyjnych. Przejęte przez Boryszew w 2011 roku zakłady produkcyjne bez nowych zleceń, zarządzane przez syndyków, potrzebowały dwóch lat aby osiągnąć stabilność operacyjną - mówi Piotr Szeliga. - Ogromnym powodem do satysfakcji jest także fakt, że polska spółka z sukcesem konkuruje ze światową czołówką w branży automotive - dodaje prezes Boryszew.

- Pozyskane przez nas projekty zapewniają przychody Boryszew S.A. oddział Maflow do 2023 roku. Warto jednak pamiętać o specyfice branży motoryzacyjnej - najwyższe marże uzyskiwane są w pierwszych latach kontraktów. Dlatego też chcąc utrzymać pożądaną rentowność musimy walczyć o kolejne nominacje - zaznacza Paweł Surówka, członek zarządu Boryszew S.A. odpowiedzialny za rozwój motoryzacyjnej części grupy.

Maflow zdobywa kontrakty dla swoich zakładów produkcyjnych zlokalizowanych także na innych kontynentach. Aktualnie w chińskim oddziale w Dalian do produkcji wdrażane są części, zamówione przez niemiecki koncern BMW pod sześć najbliższych projektów. Inny znany producent samochodów Jaguar Landrover, aktualnie należący do grupy Tata Motors, również będzie zaopatrywał się w produkty Maflow na potrzeby swojego zakładu w Szanghaju. W Indiach zaś dla grupy Renault Maflow zrealizuje projekt, w ramach którego produkowane będą przewody klimatyzacyjne do Dacii Logan. Będą one produkowane w indyjskim oddziale Maflow, w mieście Pune.

Największym klientem Boryszew S.A. oddział Maflow jest obecnie grupa VW zapewniająca spółce około 40 proc. obrotów. Ponadto, w ostatnim czasie do gamy klientów dołączył należący do grupy VW producent samochodów, znanych ze swojego sportowego charakteru - Porsche. Od 2015 roku najnowsza wersja Porsche Boxter i Cajun będzie zaopatrywana w produkty Maflow.

- Pewną ciekawostką jest fakt, że stajemy się głównym graczem w grupie VW w zakresie dostaw przewodów do klimatyzacji dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Wśród nich można wymienić m.in. Porsche Panamera Hybrid, Audi A6 i A8 Hybrid , najnowsze dziecko VW: E-Golf i E-UP; a w niedalekiej przyszłości dołączy do nich Audi Q7 również w wersji hybrydowej - mówi Piotr Wiśniewski, dyrektor zarządzający Maflow.

Grupa Boryszew to jedna z największych grup przemysłowych w Polsce, działająca w segmencie metali nieżelaznych i automotive. Grupa składa się z kilkudziesięciu spółek produkcyjnych i handlowych zatrudniając prawie 9000 osób na 3 kontynentach. Przychody Boryszew S.A. w 2012 r. wyniosły prawie 5 mld zł, a zysk netto przekroczył 96 mln zł.

Notowania Boryszewa na GPW w ostatnich sześciu miesiącach

Boryszew S.A. oddział Maflow jest producentem przewodów do klimatyzacji oraz innych aplikacji zapewniających transport płynów i gazów w samochodach osobowych oraz użytkowych. Odbiorcami produktów Maflow są koncerny samochodowe m.in.: grupa Volkswagen, Renault Nissan, Jaguar Land Rover, PSA Peugeot Citroën, Volvo Car Corporation, BMW, Fiat-Chrysler oraz producenci samochodów ciężarowych: Volvo GTT (Volvo Truck, Renault Truck), Scania, Paccar Group (DAF, Leyland).

Czytaj więcej w Money.pl
Rekomendacja dla Boryszewa w górę. Analitycy...
Analitycy DI BRE podwyższyli rekomendację dla Boryszewa do "kupuj" z "trzymaj".
Do WIG20 dołączy znany bank. W zamian za...
W skład indeksu mWIG40 wejdą Boryszew i Kruk, a opuszczą go natomiast Kogeneracja i NWR.
Boryszew odwołuje prognozy. Wszystko przez...
Boryszew odwołał prognozy wyników finansowych grupy na 2012 rok.
motoryzacja, boryszef, zakłady maflow
Money.pl
Czytaj także
Polecane galerie